Започва пълен одит на първокласните пътища и магистрали у нас

Започва пълен одит на първокласните пътища и магистрали у нас

Започва пълен одит на първокласните пътища и магистрали у нас

Ще бъде направен пълен одит на всички първокласни пътища, на всички магистрали и на инженерните съоръжения към тях. Подробните проверки вече са разпоредени от заместник-министър Явор Пенчев. Това заяви регионалният министър Гроздан Караджов на пресконференция, на която обяви приоритетите и екипа на министерството.

Той уточни, че започва 4-годишна програма за основни и превантивни ремонти на пътища от републиканската пътна мрежа – от клас 1 до клас 3. Четвъртокласната пътна мрежа също ще бъде текущо ремонтирана така, както е записано в програмата за управление на правителството, поясни Гроздан Караджов.

По думите му всички започнати обекти в момента страдат от липса на окончателни проекти на ОВОС и не са направени отчуждавания.

"Започваме интензивно да работим с АПИ за попълване на тези досиета, тоест за узаконяването на всички отсечки от автомагистралите, това включва и разширяването и рехабилитацията на пътя между Ботевград и Видин. Започваме да работим по тунелите Петрохан, Шипка и тунела под Стара планина, по протежение на АМ "Черно море", каза още Гроздан Караджов.  

"За поддръжка на пътищата обикновено се отделят 300 милиона лева, като всички са наясно, че са нужни 1,2 млрд. лева. Тези пари обикновено се изсипват в края на годината от излишъка в бюджета, но вече няма да е така. МРРБ предвижда да даде тази година 2,8 милиарда лева за ремонт на над три хиляди километра пътища, включително и на 163 километра магистрали. Парите и дейностите за този ремонт ще бъдат заложени в бюджета за тази година", посочи регионалният министър. 

Основен приоритет на МРРБ във ВиК сектора е да има чиста вода за пиене. Досега основните усилия са били към отпадните води. През ВиК холдинга ще се търсят пари за проекти за пречистване на водата, уточни Караджов. Засега цената на водата е регулирана от КЕВР и ще се търси начина за компенсиране на цената на електроенергията, платена от ВиК дружествата и те да не излизат на загуба. 

"Ще искаме намаляване на загубите за вода по водопроводната мрежа. Средноевропейският процент за загуби е 35, но ние много трудно ще стигнем до това ниво.  работата на ВиК дружествата ще се насърчава повишаването на енергийната ефективност и включване на възобновяеми енергийни източници. Ще се работи и за разделянето на битовата канализация от тази, която събира дъждовната вода. Сега, при проливни дъждове, пречиствателните станции се претоварват с дъждовна вода и дефектират", каза Караджов.

Ще се увеличи обхвата на тол мрежата на пътищата по които се движат тежкотоварните камиони. В тях ще се включат и пътища от второкласната пътна мрежа. Това вероятно ще стане след първото тримесечие. Засега пътната такса няма да се вдига, добави той. 

В МРРБ ще се засили контрола на ВиК фирмите и процедурите, които правят по закона за обществените поръчки, добави Караджов. Във ведомството се работи по проект за промени за Закона за устройство на територията, за дигитализация на инвестиционния процес и за влизането в сила на заповедите за премахването на незаконни сгради, особено по Черноморието. 

Санирането на жилищните сгради също ще е във фокуса на вниманието на МРРБ, защото интереса на хората към тази програма е много голям.

В идейна фаза е и строеж на четири моста по река Дунав при Силистра, Русе, Никопол и Оряхово и още един, дублиращ Аспаруховия мост, който да поеме трафика на магистрала "Черно море", каза Караджов.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ