Ако сте пиар, по-добре не правете това
Има някои действия на пиар специалистите, които могат да доведат до толкова голяма негативна реакция сред журналистите, че на следващото събитие на фирмата никой да не дойде. Кои са те, разказа Ейприл Дънкан в сайта Advertising.About. Да ги припомним. Тя посочи следното:
Ситуация 1.: Пиарът непрекъснато звъни по телефона. Ако пиарите непрекъснато досаждат на журналистите по телефона, когато се налага да работят с тях, представителите на медиите често се дразнят. Телефонните обаждания няма да ги накарат да уважат събитието, или да дойдат по-бързо. Ако сте пиар, имайте предвид, че ако ги сложите в списъка си с бързо избиране и им се обадите три пъти в малък интервал от време, номерът ви може и да бъде блокиран.
Ситуация 2: Пиарът се опитва да казва какво да напишат / покажат. Ако сте пиар и искате медиите да не уважат нито едно ваше събитие в бъдеще, просто им кажете как да си вършат работата! Това, в кръга на шегата. Същото се отнася и за снимките. В случай, че има определени лица, места или съоръжения на фирмата, които предпочитате да не се заснемат, можете предварително да го съобщите на екипа и фотографа / оператора. Заставането пред обектива по време на самото събитие със забрана за снимане може да предизвика бурна негативна реакция.
Ситуация 3.: Пиарът не помага на журналистите да пристигнат. Локацията на събитието винаги трябва да е спомената в прессъобщението и предварителните материали, както и кои и какви са начините да се достигне до там. Полезно е да бъде организиран и транспорт. Най-добре е да бъдат предоставени за контакт телефоните на двама от организаторите.
Ситуация 4. Събитието закъснява, или има внезапни промени в часа за начало. Журналистите са хора, които страдат от хроничен дефицит на време. Запишете си го някъде с три удивителни.
Ключът е в доброжелателното отношение. Каквото и да се е случило (петно на вратовръзката, водата в офиса е свършила, лошо настроение... ), ако сте пиар, съветът е винаги да се опитвате да бъдете в добро настроение и с позитивно отношение.
Хората в телевизиите познават хора от вестниците, които познават журналисти в онлайн медиите, а те общуват с тези от радиото и... телевизията. Новините в професионалния свят на медиите пристигат бързо, препоръките и впечатленията за хората (включително за тези в пиара), също. Ключът в професията на връзките с обществеността, колкото и да е трудно, е в непрекъснатата отзивчивост и добронамереност.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.