„Лидер на мнение“ и други особени думи в пиара

„Лидер на мнение“ и други особени думи в пиара

Преди малко повече от 2 години започнах да публикувам блогърски статии в LinkedIn Pulse. Събрах публика с тях и тя ми помогна да стартирам своя собствена компания. Това пък доведе до възможността да имам колонка в сайта на сп. Inc. 

И понеже използвах LinkedIn по рядко срещан начин - съвсем не невъзможен, понякога бях наричан "лидер на мнение". 

Бележка: Бил съм наричан също и "идиот". В смисъл, ако ще вярваш на всичко, което ти казват хората, тогава щом се приемаш за "лидер на мнение", трябва да се приемеш и за "идиот", нали?!

При все това, названието "лидер на мнение" ме кара да потръпвам, дори когато е прилагано за личности, които вярвам, че далеч повече го заслужават от мен.

Ето защо

1. По скалата на ужасност, това е едно стъпало по-надолу от говоренето за себе си в трето лице. А най-ужасното би могло да бъде да кажеш: "Дъстин не харесва термина "лидер на мнение", защото Дъстин свързва с него хора, които пишат банални неща, изброени в точки с 1., 2., 3...". 

2. "Лидер на мнение" е по-скоро доказателство, че ние девалвираме важните думи в комуникацията. Преди няколко седмици заедно с много други хора гледахме представянето на новия iPhone 7. Честно казано, въпреки че имам iPhone, основната ми мотивация да го гледам беше, че представянето може да ми даде възможност да изостря уменията си да съм саркастичен. И така... до онзи момент си мислех, че думата "смел" се използва предимно да описва неща, които са всъщност доста смели, като пожарникари, които влизат в горящи сгради, войници, които отказват да изоставят ранени другари и т.н. Никога не съм си мислил, че думата "смел" ("courageous") може да се използва за описване на изход в телефона за вкарване на слушалки. 

Оказва се, че "смел" може да се използва и за описване на сравнително банална техническа задача. За действие, което прави продукта по-скъп чрез един аксесоар, който е и лесен за загубаване. 

"Лидер на мнение" е същото девалвиране на думите. Използва се за това да знаеш как да ползваш социалните мрежи. 

3. Истинските лидери на мнение никога не биха използвали думите "лидер на мнение". Те са тези, които задвижват говоренето напред и не правят етикети. Тези, които дават възможност работата им и делата им да говорят за тях. 

Дъстин МакКисън, основател на McKissen + Company (@DMcKissen), за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ