Имейл с усмивка накрая
"Искам да започна да пиша имейли както моите колеги мъже - ще поработя над това!"
Това заяви в ефир преди време водещата на телевизия CNBC Мария Бартиромо. И добави, че това е било едно от обещанията ѝ пред самата себе си за предстоящата нова година. Какво точно означава? – се запитаха веднага наблюдателите от Business Insider. И кому е нужно?
Отговорът може би е по-прост, отколкото си мислите, коментира професорът по лингвистика в Университета на Джорджтаун Дебора Танен. Спомнете си за онези случаи, в които някоя колежка (или колега) след дълготрайна комуникация е започнала да подписва бизнес кореспонденцията си с "Целувки!". Или пък смекчава авторитарните си послания с усмихната емотикона. И във вашия офис има такъв човек, нали? Шансовете са, че това е жена, показва неумолимата статистика от САЩ.
"Като цяло, жените пишат по-дълги имейли и са по-склонни да използват емоционални начини на изразяване”, обяснява Танен. "Те смесват по-личния стил на разговор с работния".
Естествено, мъжете също мислят за други неща, освен за работа (светските разговори са типични и за двата пола), но техните интереси са свързани по-често с области като спорта и споделените хобита, които се възприемат като неутрални, а не лични теми за разговор. Дамите, от своя страна, вмъкват в комуникацията емоционални или хумористични фрази, за да покажат, че са добронамерени. За мъжете тази форма на комуникация често е прекалено лична.
Лошо ли е обаче да пишеш имейли "като жена"? И да, и не, смята Танен. Откритата и емоционално прозрачна позиция на работното място води до по-силно доверие и по-успешно споделяне между колегите. Често обаче хората, които общуват по по-неформален и приятелски начин, са оценявани като по-фриволни от началниците, които не се интересуват от стила им или не го споделят.
Работата на мъжете обаче също "не е чиста", смята специалистът. Сарказмът, например, е тяхно оръжие много по-често, отколкото при жените.
Дамите обаче го използват в по-негативен смисъл, докато за мъжете той често изразява чувството им за хумор. Грешната интерпретация на хумора обаче често води до сериозни проблеми в офиса, предупреждава Танен.
Ако хуморът прелее и в онлайн комуникацията, погрешните изводи стават още по-чести. Лице в лице по-лесно може да познаем дали човекът срещу нас се шегува, както и дали е добронамерен, или не. Писаната реч много по-трудно предава тези нюанси и в резултат на това хумористичният ви имейл може да се приеме доста зле.
Съветът на Танен към мъжете и жените в офисите е да не се притесняват дали пишат имейли "като жени", продължава изданието Inc.com. Необходимо е само да отделите миг да прецените дали думите – и евентуално емотиконите – които включвате в кореспонденцията си не спадат към твърде неофициалната категория.
Послепис: Искате да използва те усмихнатото и оплезено личице? (:P) Запазете го само за приятели.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.