Важното правило от речите на TED
Знаете ли кой орган в човешкото тяло консумира огромно количество енергия? Мозъкът.
За да успеем да изслушаме нещо за по-дълъг период от време, той черпи все повече и повече сили.
Ето защо, ако правим презентация, една от тайните на умението да успяваме да поддържаме публиката заинтересована е да говорим кратко. Но колко кратко по-точно?
TED-конференцията с известни лекции за вдъхновяващи идеи, които си заслужават споделянето, TED е намерила отговора - 18 минути. Това е нейното най-важно и универсално правило.
Няма значение кой говори, колко струва да говори пред публика или колко е известен - от Шерил Сандбърг, до папа Фрациск, правилото винаги е едно и също: 18 минути. Никоя презентация не може да бъде по-дълга. Без изключение.
Събитието "TED" се организира в този формат от над 30 години. Стотици презентации са направени в него за по 18 минути. Водещият в TED Talks Крис Андъсрън казва, че 18 минути е идеална продължителност, защото е "достатъчно дълго, за да задържим вниманието на хората, включително в интернет и точно достатъчно, за да ни вземат на сериозно. В същото време е и достатъчно дълго, за да кажем нещо, което има значение".
Актуално проучване на мозъчните процеси потвърждава това. Ученето е пресушаване на умствените сили. Средно, мозъкът на всеки пълнолетен човек тежи около 1400 г. Мозъкът използва огромно количество глюкоза, кислород и кръвен поток. И докато той попива нова информация, милиони неврони са активирани едновременно. Те горят енергия, което води до умора и понякога дори до крайно изтощение.
Д-р Пол Кинг от Тексаския християнски университет - влиятелен учен в САЩ в полето на комуникационните изследвания, смята, че акумилирането на информационни резултати води до трупане на "когнитивен резерв", който тежи. И да молим публиката да ни слуша твърде дълго е все едно да я молим да взима и държи продължително все повече и повече тежест. По някое време тя просто няма да издържи.
Мислете за нещата по този начин. Ако представяте предложение за продажба на нов клиент и той е бегло заинтересован, една 5-минутна презентация ще произведе сравнително малко количество умствен товар. Вашият клиент вероятно ще бъде ангажиран през цялото време.
При една 18-минутна презентация ще има повече тежест. Но, ако е добре изработена, ако предлага решение на реален проблем и е представена с висок дух, желание и енергия, от ангажиращ говорител, тя ще задържи вниманието на потенциалния клиент.
Вероятно си мислите: "Но аз имам твърде много да кажа!". Да, може би е така, но е от критично значение да концентрирате най-важното, да го изгладите и така да поднесете това кратко и разбираемо съдържание. Крис Андърсън споделя, че повечето говорители от сцената на TED са били свикнали с по 40 минути, но за тези презентации са се стегнали до 18. И преставянето им е било много по-силно.
Това е силата на Закона на изваждането. Става дума за действието да изваждаме нещо излишно и ненужно. Неограничената свобода да говорим колкото дълго искаме или да създаваме твърде много слайдове само води до представяне, което е дълго, скучно, криволичещо и объркващо.
Бъдете стегнати, за да поддържате публиката си ангажирана!
Съвет на Кармин Гало в Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.