Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

PR съвет: Организирайте проучвания!

PR съвет: Организирайте проучвания!

Тайната на това да станеш любимец на медиите е да положиш допълнителни усилия в правилния момент. Да изследваш всяко предаване и публикация, преди да изпратиш пиар информацията си. Да напишеш съдържанието си така, че да е актуално, таргетирано, съобразено с периода от годината и вълненията na месецa. Конкретно и по същество.

Това пише в онлайн коментар авторката на Marketing.About Мариса Д’Вари. Тя предлага 10 съвета за изготвяне на добра и „изкушаваща медиите” пиар история.

Ето какво препоръчва.

1. Започнете работния си ден с брейсторминг и днешния вестник. Създайте си навик да преглеждате пресата всяка сутрин с тефтер до вас. Разглеждайте заглавията в разделите. След това си задавайте въпроса „Кое в новините днес се свързва с това, което искам да промотирам?”

2. Винаги бъдете в час кои са скандалите на деня. Ако нямате отношение към тях, бягайте от тази тематика - тя вече е преекспонирана. Медиите търсят друго. 

3. Четете финансовата информация всяка сутрин. Ежедневно статистиките на бизнеса се променят. Някои компании се изкачват нагоре, други падат в продажбите. Това се отразява на маркетите им. Акции поскъпват и поевтиняват. Лихвените проценти на кредитите варират. Или пък „заплашват да се разколебаят”. Имайте предвид всички тези фактори. Може да ги използвате, когато мислите как ще изглежда следващата ви новина.  

4. Организирайте проучвания, за да създавате солидна история. Медиите разглеждат количествените показатели като подходящи за новинарско съдържание, конкретни и добре стоящи край текста и снимката, изброени с точки или информативни графики.

5. Обръщайте внимание на въпросите, които клиенти и потребители задават. Случва ли се внезапно много хора да задават един и същи въпрос под различни форми? Може да се задава пазарна тенденция, с която ще е печеливша стратегия да се свържете.

Продължава на страница 2.

5. Четете търговските публикации, за да сте в крак с рекламните практики на конкурентите на марките, които обслужвате. Кое се изтъква основно в тях? Кои са новите развития в конкретното поле? Използвайте достъпа си и до тази информация, за да оформяте пиар истории.

6. Търсете идеи за материали в ежедневието си. Дръжте на една ръка разстояние от себе си бележник или приложение за записване на бележки, в които да вписвате всичко, направило ви впечатление. Най-вече събития от деня, които си заслужават отразяването и са положителни. Ще се изненадате колко много такива ще забележите. Голям брой от тях може да намерят място като баланьор в изпълнения с негативност новинарски поток. Изпращането им до медиите от вас е във ваша полза. 

7. Гледайте телевизионни интервюта с интересни, достойни личности от света и на местно ниво в комедийни програми, вечерни шоута. Обръщайте внимание на материалите и хората, изпълнени с чувство за хумор. Шегите често се заиграват със случки, с които се свързва всеки зрител или читател. Мислете как може да направите пиар за някого от тези случки.

8. Съживете теми, които са евръргрийн, с нови събития в правилното време. Забелязали ли сте, че всеки януари в най-различни медии се появяват материали за борбата с наднорменото тегло? Всеки март пък започва със съвети по управление на личните данъци и финансова отговорност. Редакторите имат нужда от тези вечно повтарящи се истории в конкретни моменти, но с ново, актуално съдържание и обрати, интересни за аудиторията. Списъците с „10 съвета…” често са добре дошли.

10. Работете с празниците и уикендите. Пишете пиар текстовете си под ъгъл, свързан с тях. В тези дни често няма новини и публикациите от прессъобщения имат по-голям шанс да намерят място в медиите.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ