Американски щат въвежда данъчно облагане на онлайн рекламата

Американски щат въвежда данъчно облагане на онлайн рекламата

Мериленд е първият американски щат, който ще въведе данък върху онлайн рекламата - сектор, безспорно доминиран от Google и Facebook, предаде Франс прес.

Местният парламент на този малък щат, близо до столицата Вашингтон, подкрепи закон, чиято цел е да събере в хазната близо 250 милиона долара след една година. Тези средства ще бъдат предоставени на училищата в щата, уточнява БТА.

"Мериленд ще стане първият щат в страната, който ще гарантира, че големите технологични компании плащат своя дан, след като печелят милиарди долари годишно благодарение на нашите лични данни, за да продават реклами онлайн, заяви във Фейсбук сенотарът Бил Фъргюсън, който е вносител на закон.

Компании като Амазон (Amazon), Фейсбук и Гугъл отчитат впечатляващо увеличение на печалбите си по време на пандемията от Ковид-19, а нашите малки предприятия се мъчат да оцеляват, допълни Фъргюсън.

Лобистите на Силициевата долина, от средите на републиканците, излизат с контрааргумента, че разходите по този тип законодателство ще се отразят на компаниите - малки и големи, които купуват рекламни пространства онлайн. "Мериленд се сдоби със съмнителната слава да бъде единственият щат в страната, одобрил толкова лош закон", реагира в комюнике Робърт Калахан, вицепрезидент на Интернет асоциацията, която представлява повечето големи технологични компании. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Осъдиха Tesla да плати обезщетение от 243 млн. долара заради катастрофа с автомобил с автопилот
Задавайте си тези въпроси всеки ден, за да бъдете по-успешни
Очаква се два камиона с общо 107 тона дизел да влязат днес в Газа
Амир Хатами: Израел продължава да представлява сериозна заплаха за сигурността на Иран
Десетки хиляди участваха в мащабно пропалестинско шествие по моста Харбър Бридж в Сидни
Министър Борислав Гуцанов: Вече имаме подадени 24 заявления за подпомагане от пострадали от пожарите
Дюселдорф ще приеме деца от Газа и Израел след инициатива на Хановер
"Германците трябва да работят по-дълго" - непопулярното искане на икономическия министър на страната намира подкрепа