Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Citroen спря рекламна кампания в Египет заради критики

Citroen спря рекламна кампания в Египет заради критики

Френският производител на коли Citroen оттегли реклама на модела си C4 с участието на египетския певец Амър Диаб, след като предизвика недоволство, че насърчава насилието над жени.

В публикуван спот в египетските социални мрежи в началото на декември 60-годишната попзвезда използва камера, монтирана в огледалото за обратно виждане на кола, за да заснеме тайно жена близо до превозното средство, пише „Гардиън“.

[[{"fid":"386188","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":582,"width":1094,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]].

Кадър от рекламата, разпространен в Twitter

Жената очевидно не дава съгласие да бъде снимана, а Диаб се усмихва на кадъра, докато гледа телефона си. След това кани жената да влезе в автомобила.

„Да снимаш жена без нейното съгласие е зловещо“, коментира активистът за правата на жените Реел Абделатиф в платформата Twitter. Друг критик пита как е възможно компанията да мисли, че тази реклама е била добра идея.

Citroen се извини и обяви, че сваля рекламата с публикация в Instagram. Компанията отбеляза, че е загрижена за „всички общности в държавите, в които оперираме, и не толерираме нито една форма на насилие“. В изявлението си производителят посочва, че оттегля „тази версия на рекламата“, което означава, че е възможно да представи и неин преработен вариант.

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ