Google премахва подвеждащи реклами за изборите в САЩ

Google премахва подвеждащи реклами за изборите в САЩ

Технологичната корпорация Google е премахнала от търсачката си реклами, целящи да таксуват потребителите за регистрация за гласуване на предстоящите президентски избори в САЩ, както и да събират личните им данни, предаде „Ройтерс“.

Банерите са се появявали при изписване на определени ключови думи и фрази, като например „регистрация за гласуване“, „гласуване по пощата“ и „къде е избирателната ми секция“.

За нередностите е забелязал екипът на неправителствената изследователска инициатива „Проект техническа прозрачност“, който вчера съобщи, че близо една трета от всичките над 600 реклами, генерирани от пробни търсения в Google, отвеждат потребителите към сайтове с големи такси за процедура по регистрация за гласуване на изборите, която по принцип е безплатна за американските граждани.

Една от препратките насочва към сайта PrivacyWall.org, в който услугата струва 129 долара. Все още не е ясно защо и как неговите реклами са били одобрени от Google.

Освен това злонамерените уеб адреси запазват лична информация за маркетинг цели и инсталират допълнителни инструменти в интернет браузърите.

В навечерието на изборите за президент в Щатите онлайн платформите, начело с Facebook и Twitter, са под натиск заради проблемите с дезинформацията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията