Google премахва подвеждащи реклами за изборите в САЩ
Технологичната корпорация Google е премахнала от търсачката си реклами, целящи да таксуват потребителите за регистрация за гласуване на предстоящите президентски избори в САЩ, както и да събират личните им данни, предаде „Ройтерс“.
Банерите са се появявали при изписване на определени ключови думи и фрази, като например „регистрация за гласуване“, „гласуване по пощата“ и „къде е избирателната ми секция“.
За нередностите е забелязал екипът на неправителствената изследователска инициатива „Проект техническа прозрачност“, който вчера съобщи, че близо една трета от всичките над 600 реклами, генерирани от пробни търсения в Google, отвеждат потребителите към сайтове с големи такси за процедура по регистрация за гласуване на изборите, която по принцип е безплатна за американските граждани.
Една от препратките насочва към сайта PrivacyWall.org, в който услугата струва 129 долара. Все още не е ясно защо и как неговите реклами са били одобрени от Google.
Освен това злонамерените уеб адреси запазват лична информация за маркетинг цели и инсталират допълнителни инструменти в интернет браузърите.
В навечерието на изборите за президент в Щатите онлайн платформите, начело с Facebook и Twitter, са под натиск заради проблемите с дезинформацията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.