Google забрани рекламите на конспиративни теории

Google забрани рекламите на конспиративни теории

Платформата Google забранява на уебсайтове и приложения да използват рекламната му технология за промотиране на „опасно съдържание“, което противоречи на научния консенсус за пандемията от новия коронавирус, предаде „Ройтерс“.

Най-голямата търсачка в света обнови политиките си след настъпването на кризата, в опит да намали разпространението на дезинформация онлайн. Според изявление на компанията рекламодатели са спонсорирали съдържание, свързано със зародилите се конспиративни теории, че болестта е клинично създадена по финансиране от предприемача и филантроп Бил Гейтс, че е биологично оръжие на Китай, както и че въобще не съществува.

По-рано бяха забранени и рекламите на измамно „чудотворни“ лечебни продукти и такива, насърчаващи движението за антиваксинация.

Google позволява единствено на определени институции да промотират информация, свързана с пандемията, като например правителствени организации и доставчици на здравни услуги.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО