Рекламата в социалните мрежи и пандемията

Рекламата в социалните мрежи и пандемията

Рекламата в социалните мрежи трябва да извърви дълъг път преди да излезе от кризата, причинена от пандемията с Covid-19. Ниските цени на рекламите ще продължат през второто тримесечие на годината и след това, а бавното икономическо възстановяване ще изпита способността на маркетолозите да управляват пъргаво рекламните бюджети, съобщенията и таргетирането на рекламите, съобщава emarketer.

Как се отрази пандемията на рекламата в социалните мрежи през последната половина на март?

Много маркетолози съкратиха разходите за реклама, въпреки че се наблюдава ръст при потреблението в социалните мрежи. Това се дължи на факта, че повече хора останаха вкъщи, заради предприетите мерки за социално ограничаване.

Във Facebook, цените на рекламите за CPM (cost per mile или цена за 1 виждане на дадена реклама) спаднаха с 50% през март. Snapchat отчете по-силни от очакваните приходи през първото тримесечие, но от компанията казаха, че ръстът през март е по-нисък от темпа през януари и февруари.

Защо някои маркетолози продължиха да рекламират, докато кризата се задълбочава?

Въпреки кризата, по-ниските цени на рекламите привлякоха някои компании. Става въпрос за тези, чиято дейност е насочена към производство на стоки и услуги, които в момента се търсят повече. Така фирми, занимаващи се с технологии, телекомуникации и потребителски стоки не съкратиха своите бюджети за реклама, за да достигнат до хората, чиито ежедневни дейности се изместиха, след като започнаха да прекарват повече време у дома.

Какво ще се случи със CPM през второто тримесечие и след това?

CPM (cost per mile) e един от начините за измерване на една реклама, в зависимост от това каква е била целта ѝ. В случая на CPM, целта е рекламата да се види от възможно най-много хора. Други видове за измерване на реклама са CPC (cost per click или цена за едно кликване на рекламата), който цели повече трафик към уебсайта на компанията и CPA (cost per acquisition или цена на една интеракция с рекламата), чиято цел е даден продукт да се добави към кошницата например или да се купи.

CPM рекламите ще останат силно засегнати през второто тримесечие на годината, а вероятно и след това, в зависимост от темповете на икономическото възстановяване. Ще има значителна нестабилност в зависимост от вертикалната индустрия, критериите за насочване и други фактори.

Какви са плановете за маркетинга в социални мрежи за второто тримесечие на 2020 г. и след това?

Спадът при рекламите в социалните мрежи ще продължи през април, докато май и юни може да са малко по-добри, но все още далеч от нормалните нива. Много маркетолози и ръководители на компании са оптимисти, че през остатъка от годината сегментът ще се подобри, но в този момент има голяма несигурност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ