Брилянтни реклами, които вероятно ще грабнат награди в Кан

Брилянтни реклами, които вероятно ще грабнат награди в Кан

Светът на рекламата е притихнал в очакване на най-важното си международно събитие за годината - международния рекламен фестивал в Кан, Франция, Cannes Lions. 

Тази година събитието ще се проведе между 17 и 24 юни. И както винаги, ще бъдат показани и отличени от международно жури най-оригиналните, красиви, ефективни или високотехнологични рекламни инициативи от държавите. Някои от тях станаха "вирусно" популярни в мрежата. Други имат отличен отзвук на локално ниво. 

От напълно нов начин да се говори за трансплантацията на органи, до небивал успех на един фалшив профил в Instagram с важно послание - това са най-интересните кандидати за награди Златен, Сребърен и Бронзов лъв в Кан. 

Онлайн изданието за маркетинг новини Adweek представя някои от най-сериозните претенденти за призовете в Кан през тази година. За повечето от тези рекламни кампании сме ви разказвали в раздела "Маркетинг" на сайта ни през годината. Ето и някои от най-харесваните:

Реклама: “We’re The Superhumans”, на Channel 4, от агенция 4Creative Лондон. 

Това е една от най-добрите реклами, правени досега, които са посветени на хората с увреждания. Триминутният мюзикъл беше изготвен за Би Би Си по повод излъчването на Параолимпийските игри по телевизионния канал през 2016 г. Той следва носителя на Гран при от Кан през 2012 г. за филмово изкуство “Meet the Superhumans”. Участват действителни хора с увреждания, които пеят и танцуват по удивителен начин. 

 

 

.........

“Fearless Girl”. Една кампания с поставяне на статуя на момиче по повод Международния ден на жената 8-ми март пред статуята на бика на Уолстрийт, направена с цел да изтъкне неравенството между половете във финансовия свят. Кампанията се сдоби със световна популярност и огромни симпатии. Тя е дело на агенция McCann Ню Йорк. Първоначално замисълът бе смелото момиче да остане на Уолстрийт в Ню Йорк само месец, но поради силата на идеята и туристическия интерес, кметът Бил де Блазио съдейства да остане на мястото в продължение на година. 

 

........

Реклама: “Cook This Page”. Изработена е за IKEA от агенция Leo Burnett Торонто. Шведският бранд създаде безопасна за ядене хартия. Върху нея беше изрисувана рецепта. Рецептата бе: добавете съставките върху хартията, навийте и сложете в печката - готово! Вие ще имате ястие.

Това бе вдъхновено и практико-полезно използване на храна + дизайн в рекламата. 

 

.......

Австралийската комисия за транспортни инциденти в последната година представи кампанията "Запознайте се с Греъм". От агенция Clemenger BBDO Мелбърн. 

Това бе една от най-визуално впечатляващите кампании за годината - тя показваше как би трябвало да изглеждат хората, ако можеха да издържат на автомобилни катастрофи. 

Още: Незабравимото лице на „човека“, оцеляващ в катастрофи

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?