Тройно повече е-услуги ще предоставя до 2 години Столичната община

Тройно повече е-услуги ще предоставя до 2 години Столичната община

Тройно повече е-услуги ще предоставя до 2 години Столичната община

До 2 години Столичната община ще предоставя тройно повече е-услуги на гражданите и бизнеса. В момента те са 50, а целта е да станат над 150. Това предвижда стратегията за дигитална трансформация, която бе представена от столичния кмет Йорданка Фандъкова.

„Предложих на Общинския съвет икономическо развитие и дигитализация. Повече електрони услуги и обслужване на граждани, използване на иновативни начини, това са ключови приоритети за мен в следващите години. Тези сектори дават на града повече ред, привличане на инвестиции и по-добро качество на живот на гражданите. Университети и неправителствени организации организират различни проекти за дигитализацията на София“, отбеляза столичният кмет. 

„Увеличаването на е-услугите ще позволи да намалим времето, което сега гражданите и бизнесът прекарват по гишетата. За София средно губим по 5 дни годишно в обикаляне по институции, за да получим някаква услуга. Целта е да намалим това време до 1 ден годишно, а в бъдеще и до 0 - тоест да може софиянци да получават услуги от общината през телефона или компютъра си”, обясни зам.- кмет по дигитализация, иновации и икономическо развитие, който предстои да стъпи в длъжност, Владимир Данаилов.  

Сред услугите, които ще се дигитализират са удостоверението за семейно положение и строителните разрешителни. Европейската инвестиционна банка и Столична община вече подготвят 14 проекта, които да ускорят дигитализацията на София. 

Сред тях са отваряне на данните, което ще позволи например в определен час сутрин общината да знае колко човека пътуват от дадена спирка и да прати достатъчен брой автобуси. Отварянето на данните ще позволи на различни софийски компании да разработят различни приложения, свързани с топлоснабдяване, транспорт и сметосъбиране, които да улесняват хората. Друг проект предвижда единен начин на плащане и една тарифа за различни видове пътувания – градски транспорт, автомобили за споделено пътуване и е-тротинетки. 

Дигитализират се и декларациите при покупка или продажба на имоти, като още от 1-ви януари няма да е необходимо да се ходи лично в общината и да се чака по опашки. Данните ще се обменят онлайн между общината и Агенцията по вписванията. 


 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ