Готов е планът на първата част от Зеления ринг в София

Готов е планът на първата част от Зеления ринг в София

Столичната община е готова с проекта за устройствен план за първата част от Зеления ринг. Тя ще свърже районите "Слатина" и "Изгрев" по трасето на бившата жп линия при гара "Пионер". Плановете са там да се изгради 3,1 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк. Проектът представиха днес столичният кмет Йорданка Фандъкова и главният архитект на София Здравко Здравков.

"Това е един от важните за града проекти, за чието реализиране поех ангажимент пред софиянци. Целта е София да се развива като още по-зелен град и да подобряваме качеството на въздуха. Става дума за имот от 60 дка, който е собственост на НКЖИ. Условието да ни бъде предоставен от транспортното министерство е да има приет устройствен план. Предвиждаме да изградим нов линеен парк, велоалея и пешеходна зона. Така в едно изцяло зелено пространство ще предоставим на софиянци алтернатива за придвижване, за да намалим трафика в града”, обясни Фандъкова. 

Проектът подлежи на обществени консултации и се очаква да влезе за обсъждане в Столичния общински съвет след около 2 седмици. Намеренията на общината са да приключи всички процедури до края на годината, за да може през 2021 г. да стартира изграждането на първата част от зеления ринг. Очаква се в бъдеще зеленият ринг да осигурява връзка на няколко квартала с най-големите паркове в столицата - Южния парк и Борисовата градина. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?