COVID-19 удря седем от всеки десет испански компании износители

COVID-19 удря седем от всеки десет испански компании износители

77,4% от испанските компании износители твърдят, че кризата, причинена от пандемията COVID-19, има доста негативно или много негативно влияние върху международната им дейност в краткосрочен план, главно поради ограниченията на мобилността и спада на търсенето от чужбина, така че 56,6% искат мерки за обществена подкрепа по отношение на финансирането на износа.

Това са някои от основните изводи на проучване сред членовете на Клуба на испанските износители и инвеститори, съставен от компании от всички производителни сектори с общ оборот, равен на 20% от испанския БВП. Те имат около 800 000 служители, а техните инвестиции в чужбина представляват 40% от запаса на испанските инвестиции в чужбина, информира 20minutos.es.

Фирмите износители посочват ограниченията на мобилността, наложени от държавите като основни проблеми, с оценка 3,64 от четири възможни точки и, второ, спадът на чуждестранното търсене, произтичащ от икономическата рецесия (3,03 пункта).

Освен това те посочват като отрицателни фактори някои по-изгодни инструменти за подкрепа в Испания от действащите в конкурентни страни (2,87 точки), проблемите с ликвидността на клиентите (2,84), най-лошият образ на Испания в страните-клиенти от страна на най-високата честота на здравната криза (2,75) и проблеми във веригата на доставки (2,65).

Като по-малко релевантни фактори компаниите споменават конкуренцията от компании от други страни (2,48), проблеми с доставката на стоки или експортни услуги (2,45), увеличението на разходите в Испания, произтичащи от данъци и социални вноски по-висок (2,43), увеличаването на бариерите при внос в страните-клиенти (2,31) и фалита или закриването на подизпълнители или доставчици на стоки и услуги (2.14).

По отношение на вида държавна помощ, от която фирмите в сектора се нуждаят, за да засилят своята дейност, 56,6% от анкетираните компании са избрали финансови мерки.

Сред тях те споменават използването на дарения за правителствата на развиващите се страни за финансиране на проучвания за осъществимост, проведени от испански компании в чужбина, увеличаването на бюджетното разпределение на финансови инструменти в подкрепа на интернационализацията (като тези, представени от Cesce, ICO или FIEM) и гъвкавост, с цел бързо договаряне за кредит.

Освен това те считат за необходимо да се увеличи процентът на финансиране на местните разходи в официално подкрепяните експортни кредити и да се повишат таваните по държави и по операции по застраховане на експортни кредити за развиващите се страни.

Други предложения се отнасят до реформата на закона за външния дълг и търсенето на по-голяма наличност на гаранции, както и гаранции за авансови плащания и изпълнение на договора.

По същия начин те отбелязват необходимостта от приемане на търговски мерки за насърчаване (15,1% от заявките), засилващи важната роля на мрежата от търговски офиси в чужбина и разширяване на тяхното географско покритие, както и насърчаване на испанската марка с цел да се облекчат евентуалните щети, получени от здравната криза в чуждестранния имидж.

9,4% от исканията за държавна подкрепа са свързани с работната сила и изискват установяване на мерки, улесняващи личната мобилност, като например здравен паспорт и отлагане на плащанията за социално осигуряване без значение на размера на оборота.

Дружествата износители също изискват фискални мерки (7,5% от петициите), като отлагане на плащането на данъци и особено, да не се въвеждат реформи, които да санкционират данъчното облагане или вноските за социално осигуряване, както и приспадане на експортния данък.

Източник: 20minutos.es

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ