COVID-19 удря седем от всеки десет испански компании износители

COVID-19 удря седем от всеки десет испански компании износители

77,4% от испанските компании износители твърдят, че кризата, причинена от пандемията COVID-19, има доста негативно или много негативно влияние върху международната им дейност в краткосрочен план, главно поради ограниченията на мобилността и спада на търсенето от чужбина, така че 56,6% искат мерки за обществена подкрепа по отношение на финансирането на износа.

Това са някои от основните изводи на проучване сред членовете на Клуба на испанските износители и инвеститори, съставен от компании от всички производителни сектори с общ оборот, равен на 20% от испанския БВП. Те имат около 800 000 служители, а техните инвестиции в чужбина представляват 40% от запаса на испанските инвестиции в чужбина, информира 20minutos.es.

Фирмите износители посочват ограниченията на мобилността, наложени от държавите като основни проблеми, с оценка 3,64 от четири възможни точки и, второ, спадът на чуждестранното търсене, произтичащ от икономическата рецесия (3,03 пункта).

Освен това те посочват като отрицателни фактори някои по-изгодни инструменти за подкрепа в Испания от действащите в конкурентни страни (2,87 точки), проблемите с ликвидността на клиентите (2,84), най-лошият образ на Испания в страните-клиенти от страна на най-високата честота на здравната криза (2,75) и проблеми във веригата на доставки (2,65).

Като по-малко релевантни фактори компаниите споменават конкуренцията от компании от други страни (2,48), проблеми с доставката на стоки или експортни услуги (2,45), увеличението на разходите в Испания, произтичащи от данъци и социални вноски по-висок (2,43), увеличаването на бариерите при внос в страните-клиенти (2,31) и фалита или закриването на подизпълнители или доставчици на стоки и услуги (2.14).

По отношение на вида държавна помощ, от която фирмите в сектора се нуждаят, за да засилят своята дейност, 56,6% от анкетираните компании са избрали финансови мерки.

Сред тях те споменават използването на дарения за правителствата на развиващите се страни за финансиране на проучвания за осъществимост, проведени от испански компании в чужбина, увеличаването на бюджетното разпределение на финансови инструменти в подкрепа на интернационализацията (като тези, представени от Cesce, ICO или FIEM) и гъвкавост, с цел бързо договаряне за кредит.

Освен това те считат за необходимо да се увеличи процентът на финансиране на местните разходи в официално подкрепяните експортни кредити и да се повишат таваните по държави и по операции по застраховане на експортни кредити за развиващите се страни.

Други предложения се отнасят до реформата на закона за външния дълг и търсенето на по-голяма наличност на гаранции, както и гаранции за авансови плащания и изпълнение на договора.

По същия начин те отбелязват необходимостта от приемане на търговски мерки за насърчаване (15,1% от заявките), засилващи важната роля на мрежата от търговски офиси в чужбина и разширяване на тяхното географско покритие, както и насърчаване на испанската марка с цел да се облекчат евентуалните щети, получени от здравната криза в чуждестранния имидж.

9,4% от исканията за държавна подкрепа са свързани с работната сила и изискват установяване на мерки, улесняващи личната мобилност, като например здравен паспорт и отлагане на плащанията за социално осигуряване без значение на размера на оборота.

Дружествата износители също изискват фискални мерки (7,5% от петициите), като отлагане на плащането на данъци и особено, да не се въвеждат реформи, които да санкционират данъчното облагане или вноските за социално осигуряване, както и приспадане на експортния данък.

Източник: 20minutos.es

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Шефът на Nvidia Дженсън Хуан изравни Уорън Бъфет по богатство
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе