Пандемията срина доверието в правителствата

Пандемията срина доверието в правителствата

Доверието в правителствата, влиятелните бизнес лидери и медиите по цял свят е силно разклатено, заради усещането в обществеността, че кризата с COVID-19 не се управлява правилно.  

Това показват данните на глобално изследване, извършено от американската компания за маркетинг и връзки с обществеността Edelman. Компанията провежда годишен анализ на общественото доверие за 21 път.

Изследването, наречено Барометър на доверието (Edelman Trust Barometer), показва, че 57% от хората считат, че управляващите политици, бизнес лидерите и журналистите разпространяват заблуждаваща или преувеличена информация. Изследването е проведено между 19 октомври и 18 ноември 2020 г. и в него са взели участие над 33 000 души, като част от тях са  били препитани отново след изборите в САЩ.

Анализите показват, че хората, които се осведомяват предимно от социалните мрежи, са по-склонни да се колебаят относно ваксините срещу COVID-19.

„Агресивният щурм на Капитолията в САЩ миналата седмица и фактът, че само 1/3 от хората са склонни да се ваксинират ясно показват какви са опасностите от разпространяването на недостоверна информация“, коментира Ричард Еделман, собственик на компанията. Той цитира данните в изследването, според които 33% от анкетираните биха се ваксинирали незабавно, а други 31% отговарят, че ще го направят в рамките на следващата една година.

Според Ройтерс по-рано през годината е имало ръст в доверието в управляващите политици, тъй като хората са очаквали от тях това и което направиха - спасяването на човешките животи да бъде приоритизирано над стабилността на икономиката. Новото изследване обаче показва, че по-късно през годината хората са се разочаровали от управлението на кризата и доверието в политиците рязко спада. През май доверието в управляващите е било рекордните 65%, а към края на годината се е понижило до 53%. Най-голям спад се наблюдава в Южна Корея, Великобритания и Китай.

Подобно е положението и в доверието към медиите. Традиционните медии губят 8 процентни пункта, като в края на 2020 г. доверието в тях се изразява в 53% от анкетираните. Още по-зле е доверието в социалните медии – на тях се уповават 35% от хората. Най-голямо недоверие към медиите има в Япония, Италия, Аржентина. В САЩ доверието в медиите много силно зависи от политическите настроения на анкетираните – 63% от поддръжниците на новоизбрания президент Джо Байдън вярват на медиите, докато това важи само 21% от гласувалите за Доналд Тръмп.

Бизнесът все още запазва най-високи нива на обществено доверие в сравнение с правителствата и медиите. Девет от 10 респонденти от анкетираните очакват влиятелните бизнес лидери да заемат по-ясна обществена позиция относно ефекта на пандемията, както и по социални въпроси и въпросите на заетостта. Около 2/3 от всички анкетирани очакват бизнесът да се намесва по-активно и да решава проблемите, с които правителствата не могат да се справят.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Бъсеску: Днешният вот противопоставя два диаметрално различни политически курса – „промосковски“ срещу „проатлантически“