Пандемията срина доверието в правителствата

Пандемията срина доверието в правителствата

Доверието в правителствата, влиятелните бизнес лидери и медиите по цял свят е силно разклатено, заради усещането в обществеността, че кризата с COVID-19 не се управлява правилно.  

Това показват данните на глобално изследване, извършено от американската компания за маркетинг и връзки с обществеността Edelman. Компанията провежда годишен анализ на общественото доверие за 21 път.

Изследването, наречено Барометър на доверието (Edelman Trust Barometer), показва, че 57% от хората считат, че управляващите политици, бизнес лидерите и журналистите разпространяват заблуждаваща или преувеличена информация. Изследването е проведено между 19 октомври и 18 ноември 2020 г. и в него са взели участие над 33 000 души, като част от тях са  били препитани отново след изборите в САЩ.

Анализите показват, че хората, които се осведомяват предимно от социалните мрежи, са по-склонни да се колебаят относно ваксините срещу COVID-19.

„Агресивният щурм на Капитолията в САЩ миналата седмица и фактът, че само 1/3 от хората са склонни да се ваксинират ясно показват какви са опасностите от разпространяването на недостоверна информация“, коментира Ричард Еделман, собственик на компанията. Той цитира данните в изследването, според които 33% от анкетираните биха се ваксинирали незабавно, а други 31% отговарят, че ще го направят в рамките на следващата една година.

Според Ройтерс по-рано през годината е имало ръст в доверието в управляващите политици, тъй като хората са очаквали от тях това и което направиха - спасяването на човешките животи да бъде приоритизирано над стабилността на икономиката. Новото изследване обаче показва, че по-късно през годината хората са се разочаровали от управлението на кризата и доверието в политиците рязко спада. През май доверието в управляващите е било рекордните 65%, а към края на годината се е понижило до 53%. Най-голям спад се наблюдава в Южна Корея, Великобритания и Китай.

Подобно е положението и в доверието към медиите. Традиционните медии губят 8 процентни пункта, като в края на 2020 г. доверието в тях се изразява в 53% от анкетираните. Още по-зле е доверието в социалните медии – на тях се уповават 35% от хората. Най-голямо недоверие към медиите има в Япония, Италия, Аржентина. В САЩ доверието в медиите много силно зависи от политическите настроения на анкетираните – 63% от поддръжниците на новоизбрания президент Джо Байдън вярват на медиите, докато това важи само 21% от гласувалите за Доналд Тръмп.

Бизнесът все още запазва най-високи нива на обществено доверие в сравнение с правителствата и медиите. Девет от 10 респонденти от анкетираните очакват влиятелните бизнес лидери да заемат по-ясна обществена позиция относно ефекта на пандемията, както и по социални въпроси и въпросите на заетостта. Около 2/3 от всички анкетирани очакват бизнесът да се намесва по-активно и да решава проблемите, с които правителствата не могат да се справят.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ