Испания в конкуренция с няколко държави за 190 млн. европейски туристи

Испания в конкуренция с няколко държави за 190 млн. европейски туристи

Кампанията за ваксинация на големите туристически пазари и подобряването на здравната ситуация предизвика оптимизъм в испанския туристически сектор след тринадесет последователни месеца на парализа, в които се натрупаха милиони загуби по сметките на хотели, барове, ресторанти, туристически агенции и транспорта. Ако миналото лято Испания е приела само 6,1 милиона пътници, прогнозата за тази година е, че цифрата ще се утрои до 18 милиона туристи. Въпреки това пристигането на пътници ще остане само на 50% от 37-те милиона, получени през лятото на 2019 г. в предпандемичен сценарий, пише cincodias.elpais.com. 

Но Испания не е сама в това състезание за привличане на европейски пътници. Основните испански дестинации ще трябва да се конкурират с Италия, Гърция, Кипър или Малта, за да привлекат туристи от ЕС, желаещи да пътуват.

Конкуренцията от Северна Африка (Турция, Египет, Тунис или Мароко), която процъфтява от 2012 г. благодарение на намаление на данъците и цените, няма да представлява предизвикателство тази година, тъй като епидемиологичната ситуация е значително по-лоша в сравнение с други европейски дестинации и пътуването до тези дестинации ще бъде забранено или обезсърчено от властите на Общността, коментира изданието. 

Следователно, битката за привличане на европейски туризъм е сред онези пет дестинации, които ще наддават за 190 милиона туристи (по-малко от половината, получени преди пандемията), които се очаква да пътуват през летните месеци.

Освен Северна Африка и други по-далечни дестинации, като Турция, основната битка на тези пет държави ще бъде за експресното обработване на здравния паспорт, за да привлече пътници от онези страни, където процесът на ваксинация протича много по-бързо, отколкото в ЕС. Такъв е случаят в Обединеното кралство, в което над половината от населението вече има първа доза от ваксината и в което се очаква стадният имунитет да бъде постигнат в началото на лятото.

Британското правителство работи за въвеждане на светофарна система с три светлини (червено, кехлибарено и зелено), като за всяка от тях пътниците ще трябва да направят поне един PCR на излизане и един на връщане. През 2019 г. Испания прие 18 милиона британски пътници, колкото през цялата 2020 г., и целта е броят им да бъде запазен. 

Доброто здравословно състояние в Испания може да е основната движеща сила за привличане на милиони британци, въпреки че високите разходи (средно 100 евро за всеки PCR, като разходите за 4-членно семейство са близо 800 евро) може да накара много хора да отменят пътуването си и да изберат да останат в родината си, както направиха през 2020 г.

Към икономическия проблем се присъединява и последният доклад на здравния орган на Обединеното кралство, който препоръчва да не се пътува в чужбина поради риска, свързан с вноса на нови щамове на коронавируса, въпреки натиска от страна на големи туроператори (TUI или Jet 2) и големите авиокомпании, нетърпеливи да реактивират въздушния трафик.

Другият основен пазар е Германия, която трябва да покаже през следващите седмици своите правила за мобилност на своите пътници през предстоящия летен сезон. Европейският съюз ще трябва да диктува правилата, които да се спазват, въпреки че натискът от Балеарските и Канарските острови вече е влязъл в сила и Германия ще ги разглежда отделно от останалата част на Испания. Двете автономни правителства се борят усилено за отваряне на туристически коридори с Германия, а от 19 май и с Обединеното кралство, въз основа на факта, че тяхната островност им осигурява по-голям капацитет за контрол на вируса, тъй като всички, които влизат и напускат острова трябва да преминат през PCR-тест.

САЩ ще бъдат големият изходящ пазар за пътуващите в света, тъй като с агресивната си кампания за ваксинация вероятно ще станат първата държава с изцяло имунизирано население. Там се наблюдава ускоряване на преговорите, така че американските туристи, ваксинирани или с отрицателен PCR, да могат директно да получат достъп до европейска дестинация, както прави Гърция, допълва изданието.

Много автономни испански области са пуснали туристически облигации за финансиране и стимулиране на пътуванията в техния регион. Двата милиона евро, които Хунтата на Галисия вложи в облигации от 200, 375 или 500 евро (които трябва да бъдат придружени от туристически разходи от 100, 150 или 200 евро) бяха изчерпани за десет часа. Андалусия предлага 25% отстъпка за престой от две нощи и до 50%, ако надвишат четири нощувки, с максимален размер съответно от 200 и 500 евро. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ