Китай глоби инфлуенсърка с 210 млн. долара. Свалиха акаунтите ѝ

Китай глоби инфлуенсърка с 210 млн. долара. Свалиха акаунтите ѝ

Китай глоби инфлуенсърка с 210 млн. долара. Свалиха акаунтите ѝ

Китайската инфлуенсърка Хуанг Уей, популярна със своите стриймове на живо онлайн, бе наказана с глоба от 210 млн. долара за укриване на данъци, а акаунтите ѝ в интернет бяха свалени. Позната в азиатската държава под псевдонима Viya, жената е осъдена да заплати средствата за закъснели данъци, такси за закъснение и глоби, съобщи Държавната данъчна администрация, цитирана от CNN.

Според китайския таблоид Global Times това е най-голямото наказание, налагано на стриймър, както и знак, че правителството на президента Си Дзинпин скоро няма да се откаже от натиска върху интернет знаменитостите.

В периода 2019-2020 година Хуанг укрива над 100 млн. долара данъци, „като фалшиво отчита приходите от комисиони, които е спечелила от платформи за стрийминг на живо“, каза данъчен служител вчера.

„Ако тя може да плати данъка, таксите за закъснение и глобата в определения срок, няма да бъде привеждана към наказателна отговорност“, допълни още служителят. Ако не успее обаче, данъчните власти ще прехвърлят случая към полицията.

Освен това акаунтите ѝ в социалната мрежа Weibo, платформата за онлайн пазаруване Taobao и в китайската версия на TikTok – Douyin, са били премахнати.

 

 

От Douyin посочват, че профилът на Хуанг е свален заради „нарушаване на споразумението на платформата“. В своя публикация в Weibo преди изтриването на акаунта ѝ 36-годишната Хуанг коментира, че е „дълбоко виновна“, както и че е готова да поеме последствията. Съпругът ѝ използва социалната мрежа, за да се извини на публиката и на съпругата си. „Не помогнах на Viya да свърши добра работа“, написа той.

Хуанг е един от най-популярните инфлуенсъри в Китай през последното десетилетие, като е помогнала за продажбата на стоки на стойност милиарди юани. Тя участва в дейности за обществено благосъстояние, организирани от Taobao, като помага за продажбата на селскостопански продукти от по-бедни райони. За усилията си е печелила и правителствени награди.

Китайските власти засилват контрола над стриймърите през последните месеци. През август Министерството на търговията очерта предложение за „индустриален стандарт“ за стриймъри, които предлагат продукти в платформи за онлайн пазаруване. Правилата включват как участниците във видеата да говорят и да се обличат пред камера.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ