Още една промяна в потребителските навици: Леки похапвания изместват основните хранения

Още една промяна в потребителските навици: Леки похапвания изместват основните хранения

Пандемията ускори консумацията на продуктите за похапване, показват данни от втория годишен доклад на Монделийз Интернешънъл State of Snacking™ report. Разработен съвместно с The Harris Poll, тази година, освен глобалните тенденции и ролята на продуктите за похапване в живота на потребителите, докладът включва и допълнителна информация и данни от компанията за промяната в поведението на потребителите, включително хранителни навици, тенденции в пазаруването и нарастващото значение на осъзнатата консумация през пандемията с COVID-19.

Почти 9 от 10 възрастни в световен мащаб (88 на сто) казват, че хапват повече (46 на сто) или са запазили навиците си (42 на сто) по време на пандемията, в сравнение с времето преди нея. 

Милениалите и тези, които работят от вкъщи в момента, споделят, че предпочитат малките похапвания пред основните хранения (съответно 70 на сто и 67 на сто).

Повече от половината от анкетираните споделят, че честите и леки похапвания са били "спасителното средство" по време на пандемията (52 на сто), особено за родители, които работят от вкъщи (69 на сто).

Моментите на похапване спасяват хората от самота и са възможност за споделяне и контакт, тъй като 3-ма от 4-ма възрастни в световен мащаб са осъществили връзка с някой друг чрез храната през последните 6 месеца (77 на сто), включително да я приготвят и хапват заедно (40 на сто), да подарят продукт за похапване (31 на сто) или дори да пазаруват хранителни стоки за някой, който не може да го направи сам в момента (29 на сто).

Потребителите също така подчертават важността на продуктите за похапване за по-здравословен начин на живот и повишаване на емоционалното благосъстояние:

● Похапването у дома осигурява на потребителите повече възможности за осъзнато и разумно потребление, като две трети (66%) от анкетираните отбелязват, че сега имат по-голям контрол върху размера на порциите си, и че вече знаят от каква храна имат нужда (64%) .

● 64% от анкетираните са на мнение, че похапването (snacking) подхранва „тялото, ума и душата им през тези странни времена“ (64%), като продуктите за повишаване на имунитета са предпичитани от 56% и почти две трети от анкетираните - 65%, отбелязват, че чрез похапване са изживяли “много необходими моменти“ със себе си.

Също така две трети вярват (65 на сто), че настоящата пандемия ще има дългосрочно въздействие върху хранителните навици на обществото. Близо две трети от възрастните (64 на сто) в световен мащаб казват, че планират да продължат да имат чести хранения през целия ден за разлика от традиционното хапване три пъти на ден. 6 от 10 споделят или 58 на сто казват, че честите похапвания ще бъдат част от тяхното "ново нормално" дори след приключване на пандемията. 

Много повече от прием на храна

Потребителите гледат на честите похапвания като важен източник надоволство и начин за общуване, особено през последната година, сочи друг извод от проучването.

Комфортът и усещането да се чувстват добре са движещата сила тази година за консуматорите. Повече от половината възрастни в света (53%) купуват марки продукти, които им напомнят за детството и имат сантимент за тях. 59% пък избират продукти, които свързват с някакъв спомен и това ги кара да се чувстват добре по време на пандемията.

Две трети от анкетираните (64%) споделят, че времето, което отделят, за да похапнат, е един от малкото моменти на спокойствие, a за други това емомент на проблясък през деня им, включително и за три четвърти от родителите, които работят от вкъщи (съответно 76% и 75%) .

Похапването (snacking)предлага и моменти на задоволство и спокойствие, като мнозинството от анкетираните отбелязват, че им е помогнало да откъснат мислите си от ситуацията тази година.

66% отбелязват, че „честото похапване е един от малкото източници на награда и удовлетворение в моя ден, докато 65% вярват, че различните продукти за похапване са им донесли така необходимите моменти през последните няколко месеца.

Здравето остава на първо място

Интересен е фактът, че увеличаването на похапванията върви заедно с нарастване и на фокуса върху здравословните продукти и съставки:

  •  Повече от половината възрастни в световен мащаб са разчитали на похапването по време на пандемията (54%), потвърждавайки, че това им е помогнало да се чувстват добре тялом и духом в този период (64%).

По-голямата част също твърдят, че у дома са по-внимателни в консумацията, като споделят, че са по-фокусирани върху продуктите, които ядат (57%), и че имат по-голям контрол върху порциите, защото у дома похапват по-често (66% ).

***

За проучването

Изследването е проведено онлайн в периода 6 -20 октомври 2020 г. сред 6 292 възрастни в цял свят на възраст над 18 години. То обхваща 12 големи пазара, включително САЩ, Канада, Мексико, Бразилия, Франция, Германия, Обединеното кралство, Русия, Китай, Индия, Индонезия и Австралия. Изследването прави и демографски разрез като проследява навиците на поколенията Gen Z (18-23 години), Millennials (24-39 г.) Gen Xers (40- 55 г.), Boomers (56-74 h=) , и Тихото поколение на възраст над 75 години.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ