4 грешки в търсенето на работа според специалист по подбора на персонал в Amazon

4 грешки в търсенето на работа според специалист по подбора на персонал в Amazon

Търсенето на работа само по себе си е работа. Трябва да актуализирате придобития си опит, да потърсите подходящи компании и да се свържете с тях. Голяма част от този процес обаче понякога се разпада по най-невероятни причини. Техал Вагадия е един от ръководителите на отдела за човешки ресурси на Amazon Web Services и разказва пред Fast Company кои са най-абсурдните причини, поради които амбициозните кандидати често отпадат при кандидатстването на работа.

Според Вагадия първото нещо, което ще ни провали, е изпращането на автобиографията за много работни места, за които не сме квалифицирани. "Освен ако нямате между 70% и 80% от квалификациите или изискванията, които се изискват, не бива да го правите. И това не означава, че очаквате, че можете да свършите 80% от работата. Това означава, че вече сте свършили 80% от тази работа", казва Вагадия. Ако се съсредоточим върху кандидатстването само за онези позиции, за които наистина имаме възможности и интерес, ще бъде много по-лесно.

Използването на едно и също CV за всички кандидатури за работа също не е добра идея. "Кандидатите измислят едно и също резюме отново и отново. Те не са разгледали достатъчно внимателно описанието на длъжността, за да се уверят, че изброените умения са отразени в автобиографията им. Решението е да персонализирате всяка от автобиографиите, които изпращате, дори и да отнеме малко повече работа", посочва Вагадия. 

Друго нещо, което може да накара един кандидат да изглежда зле, е да не задава въпроси на служителя по подбор на персонал или на мениджъра по време на интервюто. "Когато нямате въпроси изглежда, че не се интересувате от позицията", казва Вагадия и препоръчва да задавате въпроси за бизнес процесите и предизвикателствата в компанията, за да създадете разговор, който да направи добро впечатление.

Друг начин да се провалите е да тълкувате погрешно хората на интервюто за екип. Тези групови интервюта стават все по-често срещани и имат свои собствени предизвикателства.

"Помислете как подхождате към екипа, който провежда интервюто. Трябва да внимавате да не насочите цялото си внимание към ръководителя на екипа или само към мениджъра по наемане. Отнасяйте се еднакво към всички", съветва Вагадия. 

Източник: eleconomista.es

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп и Путин ще се срещнат в Будапеща
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
На работното място има епидемия от безнадеждност. Как лидерите могат да се справят с нея?
Картината „Натюрморт с китара“ на Пикасо е изчезнала в Испания
До края на годината у нас трябва да има осем самолета F-16
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията
На днешната дата, 17 октомври. Рождениците днес