9 правила за по-спокоен ден

9 правила за по-спокоен ден

Дните ни са забързани, препълнени със задачи и купища неща, които ни разсейват. За повечето хора това е огромен източник на стрес, а стресът е едно от основните неща, които застрашават здравето.

Как можем да опростим деня си? Блогърът Лио Бабаута предлага няколко лесни стъпки:

1. Знайте кое е важно.

Най-изчистената версия на опростяването е „Определи кое е важно и елиминирай останалото.” Оставете си време да определите най-важните неща в живота си (4-5 неща) и после да видите какви дейности, задачи, проекти, срещи и ангажименти се вписват в тях. Отделяйте си време всеки ден, за да решите кои са първите три най-важни задачи - сутринта или още предната вечер.

2. Представете си съвършения ден.

Опитайте се да разберете какво означава за вас да опростите деня си. За всеки човек това е нещо различно. За един ще бъде малко медитация, писане и повече време за семейството, за друг – рисуване и гореща вана. За трети това ще означава време, в което да се съсредоточи върху най-важната си работа, но и да се справи с другите си задачи по-късно през деня.

3. Кажете „не” на излишните ангажименти.

След като се успели да определите кое е важно и сте си представили как изглежда перфектния ви ден, време е да започнете да казвате „не” на нещата, които не са в списъка на важните неща и които пречат да направите деня си съвършен. Установете кои от ангажиментите, които сте поели, са излишни – членство в клуб, участие в проект, работа като треньор или играч в отбор, посещаване на събитие, бизнес партньорство... Направете списък на нещата, с които сте обвързани (професионални, обществени, лични), оценете ги по важност и премахнете поне едно.

4. Ограничете броя на задачите.

Всяка сутрин правете списък с не повече от три най-важни задачи. Избройте и други неща, които бихте искали да направите. Кажете „не” на част от тях. Вижте дали можете да ограничите списъка до около 6 задачи дневно (като не броим най-дребните неща, които ще отметнете накуп). Ограничаването на задачите ви помага да се съсредоточите и да приемете факта, че не можете да свършите всичко за един ден.

5. Отделете си време, в което да не се разсейвате.

Кога ще свършите най-важната си работа? Планирайте специален отрязък от време за нея (1 час, 2 часа, 4 часа, колкото ви върши работа). Поставете го на първо място, преди всички останали срещи. Станете некомуникативни. Затворете интернет, всички съобщения, задръжте всички обаждания. Просто свършете най-важната задача, и после следващата, ако имате време.

Останалите четири стъпки, както и цялата статия, можете да прочетете в "Новите родители".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ