Емоционално интелигентен лидер ли сте?
Често на лидерите се казва да бъдат готови да реагират на всяка ситуация и да очакват неочакваното. По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, защото когато глобален вирус наложи блокиране и наруши начина ни на работа буквално за една нощ, подготовката за това, което следваше, изглеждаше почти невъзможна за толкова много лидери.
Умните и ефективни лидери, които се издигнаха по време на събитието, демонстрираха (и продължават да проявяват) някои черти на емоционалната интелигентност, които бяха обявени за умения на решаващите хора, които да помогнат да се ориентирате в бурните води след избухването на Covid-19.
За да оцените къде стоите срещу високата летва на лидер с емоционална интелигентност в света след COVID, измислих няколко важни въпроса, които трябва да зададете (и да отговорите с „Да“), за да ви помогнем да определите собствената си емоционална интелигентност, пише Марсел Швантес в статия за Inc.com.
Залагате ли първо фокуса върху хората си, преди резултатите?
Лидерите трябва първо да се съсредоточат върху хората, а след това върху резултатите. Когато вашите хора са ангажирани, бизнес резултатите естествено ще последват. Един от начините да се съсредоточите първо върху хората е да гарантирате, че всеки служител се чувства чут и разбран. Това изисква лидерската практика на съпричастност. Като по-съпричастен лидер, вие установявате ниво на доверие, което позволява на вашите служители безопасно да се обръщат към вас със своите страхове или притеснения, както и с най-добрите си идеи и принос. Когато научите необходимите умения, за да станете съпричастен слушател и да сте наясно с това какво чувстват и мислят служителите, това става заразно и други ще последват примера ви, което води до положителен ефект в цялата компания.
Имате ли контрол над емоциите си?
Лидерите с висока емоционална интелигентност, когато изпитват гняв, разочарование или несигурност, разбират задействащите фактори и ще управляват емоциите си до положителни резултати. Психологът и автор на бестселъри Даниел Големан казва това за хората, които управляват добре емоциите си: "Разумните хора, тези, които поддържат контрол над емоциите си, са хората, които могат да поддържат безопасна, справедлива среда. В тези условия драмата е много ниска, а производителността е много висока. Най-добрите изпълнители се събират в тези организации и не са склонни да ги напускат".
Четете ли добре емоциите на другите хора?
Емоционално интелигентният лидер често може да разбере нечии емоции чрез вербална и невербална комуникация с другите. Не бъркайте това за някакво магическо свръхсетивно възприятие. Това е активната практика на дълбоко слушане и ангажиране с хората.
По природа положителни и оптимистични ли сте?
Емоционално интелигентните лидери са позитивни и не се увличат по неща, които не могат да контролират. Те влагат енергията си и се съсредоточават върху нещата, които са по силите им - нещата, които имат най-голямо значение в живота според техните ценности и вярвания. Те показват оптимизъм, като поемат отговорност за действията си и намират решения на проблемите.
Източник: Марсел Швантес, основател и директор човешки ресурси на Lidership from the core, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.