Как да презентираме идея – съвети от един прочут носител на Оскар

Как да презентираме идея – съвети от един прочут носител на Оскар

Как да презентираме идея – съвети от един прочут носител на Оскар

По време на своята 30-годишна актьорска кариера Матю Маконахи, който има 37 престижни награди за творчеството си, включително и Оскар за “Клубът на купувачите от Далас“ (2013 г.), а също така е и бил продуцент на пет от филмите си, е усвоил много добре изкуството как увлекателно и убедително да се презентира идея. Той отскоро е част от Колежа по комуникация Moody към Университета в Тексас, съобщи Inc., и е разработил серия от лекции по публична реч, включително и „пичване“ (от английски pitch, превежда се като „рекламирам енергично“) на идея пред евентуални инвеститори.

Ето три от съветите на Маконахи за завладяващо представяне на идеи:

1. Проучете аудиторията си

Когато Маконахи представя идея за филм той я разказва по различен начин на жена си, на управителя на кино студиото, или на децата си. „Проучете аудиторията, за да можете да „продадете“ идеята си по най-добрия начин, по който те ще я разберат“, казва той. Имайте предвид възрастта, опита и образованито.

2. Започнете със защо

„Кой е проблемът, който решавате? Как правите нечий живот по-добър? Опитайте се да обясните, защо ми е нужно това като потребител“, обяснява Маконахи.

3. Минете през сърцето, за да стигнете до разума

Преди да накарате хората да се замислят, накарайте ги да почувстват нещо“, добавя Маконахи. Това е най-честият проблем с бизнес презентациите. Предприемачите сляпо вярват, че инвеститорите искат да виждат само данни, числа, графики, прогнози. Но истината е, че инвеститорите винаги са скептични към представяните им числа – като например данни за потенциални продажби – защото много добре знаят, че голяма част от тях са чисто предположение и нищо повече. Ето защо историите са по-мощен инструмент за младите компании, защото те биха помогнали на инвеститорите да разберат къде идеята ще се впише в бизнес ежедневието. Ако имате продукт, в който вярвате, изградете история около него, която е адекватна за дадената аудитория. Това ще ви направи много по-успешни в продажбата й.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ