Добавената стойност на автентичността

Добавената стойност на автентичността

Може да няма универсална формула за успех, но стратегиите по-надолу са изпитани. Те ще ви помогнат да постигнете драматичен и последователен растеж, обещава авторът Макс Азаров в статия за Entrepreneur. Той  е съосновател и главен изпълнителен директор на Novakid - онлайн AI-платформа за персонализирано изучаване на английски език за деца на възраст от 4 до 12 години чрез геймификация.

Всеки предприемач иска успех. За съжаление няма универсална формула – набор от стъпки, които всеки може да копира и да следва. Въпреки това, казва авторът, позовавайки се на собствения си опит, има няколко печеливши стратегии, които всеки професионалист може да приложи, независимо от сектора, в който оперира.

1. Отличете се с корпоративна култура, а не само със силен продукт

Разбира се, наличието на солиден продукт е от ключово значение, но е важно да запомните, че да яхнеш вълната на иновативен и добре приет продукт не е достатъчно. Много често такъв успех може да прикрива вътрешни проблеми, като лоша организация, липса на управление на качеството и на баланс между професионалния и личния живот.

Това, което е по-добро и по-трайно, е да създадете истинско име за вашата марка, като налагате гъвкава корпоративна култура, ориентирана към хората. Отличен пример за това е Fairchild Semiconductor (американска компания за полупроводници, базирана в Сан Хосе, Калифорния - бел.р.), създадена през 1957 г. Компанията се превърна в легенда, променяща света. Нейните изобретения дадоха тласък на създаването на Силициевата долина. Това стана възможно само защото нейният основател Уилям Шокли се следваше стегнатата, бюрократична и безмилостна работна етика, наложена по онова време. Той успя да привлече най-силните, най-ярките и креативни умове, защото създаде уникална култура на страст и разнообразие, заедно с поемането на риск. Шокли наложи манталитета „работи усилено, играй здраво“, който по-късно се превърна в модел на подражание за стартиращите технологични компании. Придържането към същия вид страстна, честна и ориентирана към хората корпоративна култура привлича доказани експерти в съответната област и ще ги направи лоялни към вашия бранд.

2. Дайте продукта в ръцете на клиентите и търсете обратна връзка

Компаниите често допускат един съществен проблем – твърде много се фокусират върху разработването на „перфектния продукт“ . Екипът отделя ненужно време за дребни детайли, обсебен от желанието всичко да е перфектно, преди потребителят да каже мнението си.

Разбирам това желанието, но според мен по-важно е да направите минимален жизнеспособен продукт (MVP) и да го дадете в ръцете на целева аудитория . MVP е мостът между мястото, където се намирате в момента, и мястото, където искате да стигнете. Ако сте в състояние да пуснете на пазара суров, но работещ продукт, ще имате възможността да го настроите така, че да отговаря на нуждите на хората.

Първоначалното предложение на Novakid беше доста елементарно. Продуктът ни имаше достатъчно основни характеристики, за да демонстрира концепцията ни, но в никакъв случай не бе идеален. Въпреки това успях да получа ценна обратна връзка от деца и родители, за да разбера по-добре от какво имат нужда и според това да настоя нашата платформа. Спестих много време, пари и притеснения като позволих на потребителите да диктуват как да разработваме бъдещи версии.

3. Бъдете в крак с най-новите тенденции и ангажирайте млада аудитория

Ако имате дългосрочна стратегия за развитие, тогава трябва да сте в крак с това, което правят децата. Да, тийнейджърите може да не са вашия таргет сега, но след 10 години вероятно те ще са онези, на които ще рекламирате своя продукт. Ако сега нямате връзка с тях, вероятно няма да можете да установите такава и след време, за да разберете какво ги привлича и интересува. Препоръчвам ви да проучите бъдещите си потребители със същия интерес, колкото и настоящите си. Така ще разберете по-добре тяхната мотивация, нужда и желания, когато станат вашата аудитория.

Въпреки че продуктът на моята компания е насочен към деца в училищна възраст, аз съм в крак с новите  технологии и всички модерни тенденции, така че нашата платформа да се хареса на бъдещите поколения Наясно сме, например, че Novakid ще трябва да интегрира AR и VR възможности и да се адаптира към геймификацията още повече, ако искаме да задържим интереса.4. Показвайте реални хора, а не само резултати

Предприемачите вече знаят, че за дългосрочния успех е важно да бъдат ориентирани към печалбата. И все пак мнозина забравят, че е също толкова важно да имат разпознаваемо човешко лице на своята компания. За тази цел, вместо главният изпълнителен директор или шефът на маркетинга да се изявяват в медиите, позволете на млади специалисти с опит във вашата индустрия да представят марката. Дори ако е възможно, оставете потребителите да говорят вместо вас в социалните медии.

Изследвания на психолозите Джордж Нюман и Пол Блум разкриха, че „възприятията за автентичност (или неавтентичност) доказано влияят върху преценките и поведението на хората“. Казано по-просто, автентичността създава стойност и колкото повече клиенти могат да видят човешко участие зад вашата марка, толкова по-автентичен ще смятат вашия бизнес.

5. Работа по специализирани решения

Няма съмнение, че персонализацията е бъдещето на успеха за почти всяка марка. Всичко е свързано с локализация на продукта, индивидуални потребителски характеристики и лични интереси. Това означава, че трябва да знаете колкото е възможно повече за вашите клиенти, което означава, че имате нужда от допълнителен вътрешен анализ. Членовете на екипа трябва да знаят как да интегрират данните от него  както в маркетинга, така и в разработването на продукти.

Близо половината от потребителите очакват компаниите да ги познават и да разбират нуждите им като личности. В образованието това означава, че създаваме базирани на компетенции решения, които ни позволяват да измерваме кои образователни механизми са успешни и кои не. Данните, които събираме, могат да бъдат използвани за създаване на уроци, по-персонализирани за учениците, но също така позволява на моята компания да се развие като платформа в нещо по-добро и по-полезно за децата, които обучаваме.

Твърдо вярвам, пише авторът, че ако предприемачите влагат страст в това, което правят, тя ще ги преведе през трудните времена. Но съм уверен, продължава той, че е необходимо нещо повече от страст, за създаването на стабилна и просперираща компания. Тези стратегии могат да помогнат това да се случи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ