Урокът на Уорън Бъфет за емоционалната интелигентност

Урокът на Уорън Бъфет за емоционалната интелигентност

Урокът на Уорън Бъфет за емоционалната интелигентност

Няма съмнение, че Уорън Бъфет е гений в инвестиционните стратегии. Той обаче има много за споделяне и що се отнася до това как човек да води успешен живот.

Една от тайните на успеха Бъфет приписва на бившият председател и главен изпълнителен директор на Capital Cities / ABC Том Мърфи, който е научил „Оракула от Омаха“  как ефективно да управлява компания.

В книгата „Getting There: A Book of Mentors“ Бъфет споделя един „безценен“ урок за емоционалната интелигентност от Мърфи.

„Преди четиридесет години Том ми даде един от най-добрите съвети, които някога съм получавал. Той ми каза: „Уорън, винаги можеш да каже на някога да отиде по дяволите на следващия ден“. Това е толкова прост начин да представиш тази идея. Все още не сте пропуснали възможността. Дайте си един ден преди да вземете решение. Ако се чувствате по същия начин на следващия ден, то тогава му го кажете. Не го правете в мигновен изблик на гняв още при първа възможност“, казва Бъфет.

Бъфет признава, че в ранните години от създаването на инвестиционния гигант Berkshire Hathaway неговите социални умения не са били особено развити. Той може да е бил един от онези хора, които казват на някого „да отиде по дяволите“, и след това съжаляват за думите си. По тази причина, подобно на много други велики лидери, Бъфет е развил добро себепознание – основно умение за всеки човек, който иска да се нарича лидер.

Мърфи също владее добре умение. Бъфет споделя в книгата как Мърфи „не е трябвало да крещи и да ръкомаха“. Той е подхождал към всичко по един много спокоен начин.

Това не означава да потискате емоциите си, когато по някакъв начин сте били засегнати. Доброто себепознание обаче ще ви позволи да контролирате емоциите си във всяка ситуация и да разбирате какво точно чувствате, преди от устата ви да са излезли думи, за които може да съжалявате.

Себепознанието е от ключово значение за това да знаете как да реагирате по подходящ начин, а не импулсивно, на ситуация, която не върви по план. То ви позволява да си дадете нужното време за размисъл, защото в крайна сметка, когато дойде утрешният ден, може вече да не искате да пращате някой по дяволите.

„Разумните хора - тези, които държат емоциите си под контрол, са хората, които могат да изградят и поддържат безопасна и справедлива среда на работа. В тези условия драмите са малко, а производителността е много висока. Най-талантливите служители се стичат към компаниите, предлагащи подобна среда, и рядко ги напускат“, казва автор на бестселърите за емоционална и социална интелигентност Даниел Гоулман.

…………….

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ