Facebooк ще помага на млади журналисти в рамките на медийна платформа
Facebook обяви, че ще отдели 5 милиона долара, за да плаща на журналисти под формата на многогодишни сделки в рамките на новата си платформа за публикации. Целта е да се помогне на независими автори да привличат аудитория и да изкарват пари чрез социалната мрежа, съобщи БТА.
Решението е част от отговора на Facebook на така наречените имейл бюлетини, начело с платформи като Substack. Фокусът ще бъде върху репортери, които "често пъти са единственият глас, отразяващ дадена общност", заяви компанията.
Платформата за публикации, която Facebook представи миналия месец, ще бъде интегрирана с Facebook Pages и ще включва инструмент за самопубликуване, чрез който журналисти ще могат да изпращат свои бюлетини или да създадат свой уебсайт.
В САЩ независими журналисти ще могат да кандидатстват в платформата от днес. Ще се дава предимство на репортери, чието намерение е да отразяват теми, свързани с "афроамериканската, индианската, латино, азиатската и други аудитории с различен цвят на кожата", на места, където няма съществуващ източник на новини, посочи Facebook.
Журналистите ще могат да си докарват допълнителни приходи от публикуване на материали чрез използването на инструментите на Facebook. Това може да стане отначало чрез абонаменти за материалите на съответния автор, като той ще може сам да определя цената за тях, добави компанията. Емили Бел, директор на Центъра "Тау" за дигитална журналистика към Факултета по журналистика на Колумбийския университет, написа днес в Туитър, че макар и тя лично да се надява журналистите и техните общности да имат полза от финансирането от Facebook, медийната индустрия ще "трябва да се съобразява с икономическата основа на тази Фаустовска сделка", защото Facebook е бил използван за потискане на репортери по света, а бизнесът на компанията разчита на медийни служители като модератори на съдържание, които "не се ползват сa обединени в синдикати и не са добре заплатени".
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.