Facebook вече се казва Meta
Американската компания Facebook променя името си на Meta в рамките на ребрандинг, който поставя фокус върху изграждането на т.нар „метавселената“ - виртуална реалност, която премахва границите между физическия и цифровия свят, предаде Ройтерс.
Промяната не се отнася за едноименната социална мрежа Facebook, а за компанията майка, която стои зад всички бизнеси на организацията, включително платформите Instagram, WhatsApp и Messenger, както и подразделението за виртуалан реалност Oculus. Този ход е сходен с ребрандирането на Google през 2015 г., когато бе създадена холдинговата компания Alphabet.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг заяви по време на конференцията за виртуална и разширена реалност Connect на Facebook, че новото име отразява работата, която се инвестира в метавселената, а не в социалната мрежа Facebook, която запазва името си.
„В момента нашата марка е толкова тясно свързана с един от нашите продукти, че не може да представлява всичко, което правим днес, камо ли в бъдеще“, коментира Зукърбърг.
От компанията обаче поясниха, че промяната на името няма да бъде последвана от такава в корпоративната структура.
Ребрандингът идва в момент, в който технологичният гигант, чиито платформи имат около 2,9 млрд. месечни потребители, е подложен на все по-голям натиск от регулаторите по света заради своите практики.
Последният скандал около компанията е свързан с името на бившата й служителка Франсис Хауген, която изнесе документи, показващи, че Facebook поставя печалбата си преди безопасността на потребителите.През последните седмици Хауген свидетелства пред подкомисия на Сената на САЩ и законодатели в британския парламент. По-рано тази седмица Зукърбърг каза, че документите се използват за рисуване на „фалшива картина“.
Компанията обяви в своя блог, че възнамерява да започне да търгува акции под новия борсов тикер MVRS от 1 декември.
Акциите на Facebook завършиха сесията в четвъртък с ръст о 1,51% до 316,92 долара.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.