Кой трябва да се страхува от изкуствения интелект?

Кой трябва да се страхува от изкуствения интелект?

Много е изписано и казано за потенциалната загуба на работни места заради автоматизацията, но според старшият технически директор в IBM всички опира до способността на служителите да се възползват от способностите на изкуствения интелект.

„Изкуственият интелект няма да замени мениджърите, но мениджърите, които се възползват от ИИ, ще заменят онези, които него правят“, коментира пред Си Ен Би Си вицепрезидентът на отдел Облачни услуги в IBM Роб Томас.

„Целта всъщност е да дадем на нашите служители и мениджъри суперсили… Една от най-ясно изразените тенденции по време на пандемията е ръста на употребата на виртуални асиснтенти, които ни помагат да се грижим за нашите клиенти и работници“, добави той.

Според доклад на Световния икономически форум (WEF), публикуван през октомври, новите технологии за изкуствен интелект и автоматизацията ще доведат до загубата на около 85 млн. работни места до 2025 г. Същевременно с това обаче от WEF очакват този процес да доведе до създаването на 97 млн. работни места, или иначе казано, да допринесе за нетен ръст от 12 млн. работни места.

На въпрос дали автоматизацията ще доведе до загуба на работни места Томас отговаря, че тя вероятно ще се превърне в причина за промяна на ролите на служителите.

„Свършихме много работа с британската банка NatWest, която използва ИИ за подкрепа на отдела си за обслужване на клиенти. Да, автоматизацията вече изпълнява някои задачи, за които преди са отговаряли работници. Те обаче не са загубили работата си, а са пренасочили усилията си към по трудни за разрешаване проблеми, което води до ръст на удовлетвореността на клиентите “, каза Омас.

През октомври IBM обяви, че ще се раздели на две публични компании.

109-годишната компания ще отдели бизнеса си за IT инфраструктура, включващ техническа поддръжка за центрове за данни, като нова компания, която временно ще се нарича NewCo, до края на 2021 г.

Така IBM ще може да се съсредоточи върху бизнеса си за облачни услуги, които има по-високи маржове на печалба.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ