NIke представи своя метавселена в Roblox

NIke представи своя метавселена в Roblox

Американският гигант за спортни стоки Nike съобщи, че е създал виртуален свят, моделиран на база на своята централна, в гейминг платформата Roblox, предаде Ройтерс. Така компанията става един от първите водещи брандове, навлизащи в „метавселената“.

Виртуалното пространство на компанията се нарича Nikeland, като в него потребителите могат да обличат аватарите си със специални продукти на Nike. То е безплатно за всички в Roblox.

В момента посетителите могат да играят на „ти гониш“ и „народна топка“ в платформата, която позволява на създателите на съдържание да разработват собствени миниигри.

Терминът "метавселена" придоби голяма популярност през последните седмици, след като компанията Facebook се преименува на Meta и обяви, че е пренасочила фокуса си върху изграждането на споделен виртуален свят, в който хората да комуникират помежду си чрез аватари.

Според компанията за пазарни проучвания Strategy Analytics глобалният пазар около „метавселената“ ще достигне 6,16 млрд. долара през 2021 г. и 41,62 млрд. долара до 2026 г.

„Nike създаде този уникален свят по подобие на глобалната си централа в потапящото 3D пространство на Roblox, надграждайки върху целта си да превърне спорта и игрите в начин на живот“, коментираха от Nike.

В Nikeland посетителите могат да използват акселерометрите на мобилните си устройства, за да прехвърлят движенията си от реалния свят в дигиталната среда.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?