NIke представи своя метавселена в Roblox
Американският гигант за спортни стоки Nike съобщи, че е създал виртуален свят, моделиран на база на своята централна, в гейминг платформата Roblox, предаде Ройтерс. Така компанията става един от първите водещи брандове, навлизащи в „метавселената“.
Виртуалното пространство на компанията се нарича Nikeland, като в него потребителите могат да обличат аватарите си със специални продукти на Nike. То е безплатно за всички в Roblox.
В момента посетителите могат да играят на „ти гониш“ и „народна топка“ в платформата, която позволява на създателите на съдържание да разработват собствени миниигри.
Терминът "метавселена" придоби голяма популярност през последните седмици, след като компанията Facebook се преименува на Meta и обяви, че е пренасочила фокуса си върху изграждането на споделен виртуален свят, в който хората да комуникират помежду си чрез аватари.
Според компанията за пазарни проучвания Strategy Analytics глобалният пазар около „метавселената“ ще достигне 6,16 млрд. долара през 2021 г. и 41,62 млрд. долара до 2026 г.
„Nike създаде този уникален свят по подобие на глобалната си централа в потапящото 3D пространство на Roblox, надграждайки върху целта си да превърне спорта и игрите в начин на живот“, коментираха от Nike.
В Nikeland посетителите могат да използват акселерометрите на мобилните си устройства, за да прехвърлят движенията си от реалния свят в дигиталната среда.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.