Пекин може да има последната дума по сагата с TikTok
Ще се съобразим с новите правила на Китай за износа на технологии, като това може да направи продажбата на бизнеса на TikTok в САЩ по-сложна. Това съобщи собственика на приложението ByteDance, цитиран от Си Ен Би Си.
В петък Китай обнови списъка си за ограничения на износа, като в него вече влизат редица нови технологии, включително в сферата на гласовото разпознаване и дизайна на чипове.
Това е първата актуализация на списъка от 2008 г. насам. Компаниите, които искат да изнасят технологии, влизащи в този лист, трябва първо да получат лиценз от правителството, поясняват от китайското министерство на търговията.
Според превод на Си Ен Би Си, обект на ограниченията са технологиите за „препоръчване на персонализирани информационни услуги, базирани на анализ на данни. От TikTok често говорят за своя алгоритъм за препоръки, който представя на потребителите видеа на база редица фактрои, включително предходни гледания и географско местоположение
След като Китай представи актуализирания списък, държавната информационна агенция Xinhua публикува интервю с професора от Китайския университет по международен бизнес и икономика и съветник по търговията на правителството Куи Фан.
Според него ByteDance вероятно ще има нужда от лиценз, за да продаде бизнеса си в САЩ. Независимо от това кой ще бъде новият собственик на приложението, ByteDance вероятно ще трябва да прехвърли софтуерен код от Китай в чужбина, като на компанията може да се наложи и да предостави и технически услуги за поддръжка на приложението.
В неделя от ByteDance съобщиха, че са запознати с промените в списъка и че „компанията стриктно спазва законите“.
Дотук се стигна, след като на 6 август американският президент Доналд Тръмп подписа указ, с който забранява транзакциите в САЩ с китайските технологични компании Тencent и ByteDance след 45 дни.
Заради забраната TikTok заведе дело срещу американското правителство. Вашингтон обаче остава на позицията, че приложението представлява заплаха за националната сигурност, тъй като може да изпраща лични данни на американци на Китай. От TikTok отхвърлят тези твърдения.
По-рано стана ясно, че Microsoft и Walmart са обединили усилия за закупуването на бизнеса на TikTok в САЩ. В надпреварата за приложението участват още Oracle, Twitter, Netflix, SoftBank, Alphabet и други.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.