Tencent влиза в битка за онлайн търговци с Alibaba и JD.com
Китайският технологичен гигант Tencent представи инструменти, които ще позволят на търговците да изграждат виртуални магазини в популярното му приложение WeChat в Китай. Така компанията влиза в битка за пазарен дял с двата най-големи онлайн търговци в страната - Alibaba и JD.com, предава Си Ен Би Си.
Бизнесите и търговците ще могат да се запишат за тест на услугата, която носи името WeChat Minishop.
WeChat е най-популярната платформа за комуникация в Китай с над 1 млрд. потребители. Тя се е превърнала в неразделна част от живота на жителите на втората по-големи икономика.
Платформата на Tencent често е определяна като „суперприложение“, тъй като тя позволява на потребителите да извършват множество операции – от мобилни плащания до резервиране на полети.
От известно време компанията разполага и с „минипрограми“ за онлайн търговия, които са част от WeChat.
Новият инструмент обаче ще позволи на търговците сами да създават минипрограми за електронна търговия в рамките на WeChat, вместо да разчитат на скъпоплатени разработчици. Това няма да представлява централизирана система като тази на JD.com или Taobao на Alibaba, но може да помогне на Tencent да привлече малки бизнеси към своята платформа.
Китайският интернет гигант заяви, че от търговците няма да се иска да заплащат за отварянето на виртуален магазин и че няма да има други такси за ползването на услугата. Платформите на Alibaba имат редица такси, които търговците трябва да плащат.
Минимагазинът ще предоставя на търговците услуги за управление на поръчките и транзакциите, логистика и поддръжка след продажба.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.