Тема БРОЙ /// Мениджър 11/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Феноменът Лабубу
Защо и как малкото чудовище се превърна в глобален пазарен хит
Феноменът Лабубу
Защо и как малкото чудовище се превърна в глобален пазарен хит
Една играчка накара родители от целия свят да правят предварителни поръчки и да търсят „връзки“ за доставки от чужбина, без за пестят пари. Защото се превърна в „най-желаната“ за техните деца.
Лабубу (Labubu) е създадена от Касинг Лунг – хонконгски художник и илюстратор, чиято работа включва и фигуративни дизайни на играчки. Смесвайки фолклор и митове от скандинавските страни, Лунг разработва над 300 различни версии на Лабубу, който първоначално е замислен като герой от поредицата „Чудовищата“ на Pop Mart – китайска компания за играчки, която става световноизвестна с продажбата на колекционерски фигурки във формат „сляпа кутия“ (Blind Box).
С дългите си остри уши, големи, леко плашещи очи и широка усмивка с остри зъбки, Лабубу е неподражаем микс между елфче, чудовище и дяволче – комбинация от пакост, изкуство и носталгия. Едновременно чаровен и сладък, но и плашещ и гротесков. Малък дявол със златно сърце, символизиращ детската пакостливост и чудовището, което всеки човек носи вътре в себе си.
Ето защо Лабубу бързо се превръща в световен феномен и поп икона, особено в cute horror („сладък ужас“) естетиката. Вдъхновение за улично изкуство, мода и татуировки. Символ на младите поколения, които обич...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|

Ключови думи
Лабубу
Pop Mart
колекционерски играчки
сляпа кутия
FOMO
маркетингова стратегия
поколение Z
милениали
фен култура
вирусен феномен
Бисер Костадинов