АИКБ скочи срещу готвени промени в туризма
Членовете на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), в която са представени над 10 000 компании, осигуряващи работа на над 500 000 души, изразяват безпокойството си от подготвяна сериозна промяна в правилата, определящи стопанисването на морските плажове в страната.
Преместваемите магазини и заведения работят на пазарен принцип в условията на конкуренция помежду им и единствената логика за съществуването им е, че към тях има търсене от страна на туристите. Намеренията за премахване от всички плажове на преместваемите обекти с изключение на тези за спортни дейности, ще създаде неоправдан икономически риск в няколко направления, се казва в писмо на АИКБ до министърът на туризма Николина Ангелкова.
Липсата на обекти за храни и напитки там, където са туристите, може да доведе до запълването на тази празнина от фирми и физически лица от сивия сектор, които да предлагат на плажа нерегламентирани храни и напитки. От друга страна, чуждестранните и българските гости, които са на Черноморието без включено изхранване в туристическия пакет, ще са принудени да решат проблема като внасят и консумират на плажа храни и напитки, закупени другаде, което ще ни върне в годините далеч преди 21 век. Всичко това ще навреди на образа на България като туристическа дестинация за качествен туризъм и ще обезсмисли усилията и успехите в последните години за развитие на съвременни видове туризъм като конгресния и голф туризъм, които привличат в страната ни най-висок клас чуждестранни гости, посочват още от работодателската организация.
Като отговорни работодатели сме длъжни да заявим, че подобни промени следва да бъдат консултирани с бизнеса, тъй като е много вероятно закриването на хиляди обекти да доведе до намаляване на заетостта в черноморските региони, които в активния летен сезон са източник на препитание за значителен брой сезонни работници и техните семейства. Това като косвен ефект ще забави устойчивия тренд на намаляване на безработицата в България, която по последни данни от август 2017 г. е на ниво от 6,2% - по-ниско от средното за страните от ЕС, допълват от асоциацията.
Не на последно място АИКБ с членуващите в нея браншови камари, които представят ¾ от икономическите дейности в страната, са чувствителни към всяко действие, което би могло да възпрепятства макар и непряко навлизането на сериозни инвеститори в българската икономика.
Решение на проблема с недобрата визия на обектите на някои места може да бъде търсено по примера на добрите практики в европейските морски курорти, чрез въвеждане на типови модули с единна архитектура и/или цветове, а не с тотална забрана на нужни на туристите обекти, категорични са от АИКБ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.