България започва да се налага като целогодишна туристическа дестинация

България започва да се налага като целогодишна туристическа дестинация

България все по-успешно започва да се налага като целогодишна туристическа дестинация, така, както е залегнало в маркетинговата програма на България в областта на туризма. Това заяви пред БНР служебния ресорен министър доц. Стела Балтова.

По думите й има интерес не само традиционно към морските ваканции, но и към културно-исторически пътувания и семейните почивки у нас.

Данните от немския пазар са изключително интересни. Най-големият туроператор за България DER Touristik предвижда ръст от 26%. Рекламациите за страната са под 2%.

„10% е очакваният ръст на руския пазар. Данните показват, че има засилено търсене на детските почивки с включени обиколни турове, както и такива, комбинирани с чуждоезиково обучение у нас”, каза доц. Балтова

„Беше постигнато с тяхната асоциация на туроператорите да имаме активно участие на тяхната интернет страница, да се създаде онлайн академия за България, да се създадат и уебинари”, посочи тя.

По думите й изминалите туристически изложения са показали, че Франция ще бъде една от новите дестинации, които ще започнат това лято да се връщат към България.

Проблемът с недостига на кадри

„Проблемът с недостига на квалифицирани и компетентни кадри в туризма е реален и изключително съществен на всички нива. Цялостното му решаване изисква много последователни усилия”, смята доц. Балтова.

„Да, възнагражденията трябва категорично да бъдат подобрени. Обсъждала съм тези възможности с представители на бизнеса, със Съюза на хотелиерите. Работим заедно, за да решим този въпрос. В Германия проведох среща с настоящия генерален секретар на Световната организация по туризъм, когото информирах за този проблем, свързан с трудовите ресурси. Липсват ни шофьори на автобуси, които да карат туристите, липсват сервитьори, камериерки. Той ми обърна внимание, че надали внасянето на кадри ще реши въпроса”, подчерта министърът на туризма и допълни, че Министерството на туризма формира нов подход към кадрите.

„Ще разработим система за тяхната мотивация. Създала съм работна група, която вече започна своята работа. И в момента, в който имаме първото си предложение, ще го обсъдим със Световната организация по туризъм и след това ще разширя работната група с представители на други институции и бизнеса, за да можем да създадем такава концепция за третиране на проблема с кадрите в туризма, при която да имаме положителен резултат”, подчерта тя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ