Финландската туристическа индустрия очаква добър сезон
Туристическата индустрия във Финландия очаква добър летен сезон. „Очакваме лятото да бъде по-успешно, защото границите вече а отворени и пътуването е свободно“, обяви Кристина Хиетасаари , старши директор на Visit Finland пред Helsingin Sanomat, цитирана от Helsinki Times.
Прогнозата ѝ се основава на стабилния интерес към вътрешните пътувания. „Има събития, летни театрални постановки, фестивали и какво ли още не. Мнозина прекараха предишните лета, затворени по домовете си, заради COVID 19 ограниченията. Хората вече имат причина да пътуват”, казва Кристиан Борг, търговски директор в Scandic Hotels.
Двамата смятат, че пътуванията сред природата ще бъдат предпочитани, макар че Хелзинки и другите големи финландски градове наблюдават ръст на посещенията. Според Хели Мяки-Франти , управляващ директор на Финландската туристическа асоциация, отговорността и устойчивостта са основните тенденции, които влияят върху избора на туристите. Вътрешните пътувания се извършват с железопътен или други видове обществен транспорт, докато за международните финландците избират директни полети и дестинации в Европа. „Зеленият преход и отговорността към околната среда очевидно са водещи”, коментира Мяки-Франти. Наблюденията ѝ сочат, че през последните две лета са били рекордни за провинциалните забележителности и трекинг маршрути. Основното търсене е било за къмпинги сред природата, хотелско настаняване и изхранване.
Благодарение на държавните схеми за подкрепа вълна от фалити не е допусната, посочва директорът на Финландската туристическа асоциация. И допълва, че сега много от компаниите, които едва оцеляха след пандемията, се опитват да се справят с проблеми, свързани с паричните потоци. „Подобно на компаниите в цяла Европа и финландските не разполагат с финансов буфер, който ще им позволи да инвестират. Другият проблем е недостигът на работна ръка, който може дори да ограничава растежа на компаниите“, посочва Мяки-Франти.
Азиатските и руските туристи имат 55%-ен дял от входящия туризъм във Финландия. „Международните пътувания се възстановяват значително по-бавно, отколкото в други скандинавски страни, защото Русия е единственият най-голям пазар. Възстановяването на този пазар ще отнеме много време", допуска Кристина Хиетасаари от Visit Finland.
Имиджовата организация сега се фокусира върху Централна Европа с цел да предизвика интерес във Франция, Германия и Холандия. „Прогнозата е положителна. Пазарите Франция и Холандия набират скорост. Броят на резервациите за полети от Великобритания за юни и юли са само с 10% по-ниски, отколкото през съответния период на рекордната 2019 г.“, подчерта Хиетасаари.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.