Финландската туристическа индустрия очаква добър сезон

Финландската туристическа индустрия очаква добър сезон

Финландската туристическа индустрия очаква добър сезон

Туристическата индустрия във Финландия очаква добър летен сезон. „Очакваме лятото да бъде по-успешно, защото границите вече а отворени и пътуването е свободно“, обяви Кристина Хиетасаари , старши директор на Visit Finland пред Helsingin Sanomat, цитирана от Helsinki Times.

Прогнозата ѝ се основава на стабилния интерес към вътрешните пътувания. „Има събития, летни театрални постановки, фестивали и какво ли още не. Мнозина прекараха предишните лета, затворени по домовете си, заради COVID 19 ограниченията. Хората вече имат причина да пътуват”,  казва Кристиан Борг, търговски директор в Scandic Hotels.

Двамата смятат, че пътуванията сред природата ще бъдат предпочитани, макар че Хелзинки и другите големи финландски градове наблюдават ръст на посещенията. Според Хели Мяки-Франти , управляващ директор на Финландската туристическа асоциация, отговорността и устойчивостта са основните тенденции, които влияят върху избора на туристите. Вътрешните пътувания се извършват с железопътен или други видове обществен транспорт, докато за международните финландците избират директни полети и дестинации в Европа. „Зеленият преход и отговорността към околната среда очевидно са водещи”, коментира Мяки-Франти. Наблюденията ѝ сочат, че през последните две лета са били рекордни за провинциалните забележителности и трекинг маршрути. Основното търсене е било за къмпинги сред природата, хотелско настаняване и изхранване.

Благодарение на държавните схеми за подкрепа вълна от фалити не е допусната, посочва директорът на Финландската туристическа асоциация. И допълва, че сега много от компаниите, които едва оцеляха след пандемията, се опитват да се справят с проблеми, свързани с паричните потоци. „Подобно на компаниите в цяла Европа и финландските не разполагат с финансов буфер, който ще им позволи да инвестират. Другият проблем е недостигът на работна ръка, който може дори да ограничава растежа на компаниите“, посочва Мяки-Франти.

Азиатските и руските туристи имат 55%-ен дял от входящия туризъм във Финландия. „Международните пътувания се възстановяват значително по-бавно, отколкото в други скандинавски страни, защото Русия е единственият най-голям пазар. Възстановяването на този пазар ще отнеме много време", допуска Кристина Хиетасаари  от Visit Finland.

Имиджовата организация сега се фокусира върху Централна Европа с цел да предизвика интерес във Франция, Германия и Холандия. „Прогнозата е положителна. Пазарите Франция и Холандия набират скорост. Броят на резервациите за полети от Великобритания за юни и юли са само с 10% по-ниски, отколкото през съответния период на рекордната 2019 г.“, подчерта Хиетасаари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ