Над 12 млн. лв. заделени за туристическа реклама на България тази година
12,5 млн. лв. са предвидените средства за туристическа реклама на България през 2019 г., съобщи във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Парите са заделени за международни и вътрешни туристически изложения, а също така и за кампании, насочени към 16 целеви пазари.
Към момента ранните записвания показват спад в рамките на около 2%, основно на туристи от Русия и Германия, посочи Ангелкова.
Според нея конкуренцията на туристическия пазар е много силна и основно е свързана със сериозното субсидиране от страна на преки български конкуренти в сектора като Турция, Египет, Тунис и Сърбия. Така цената на туристическия продукт за крайния потребител излиза на много по-ниска цена, отбеляза тя.
"Нашите преки конкуренти субсидират както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиери", коментира министърът, предава БТА. Ангелкова каза, че предстои сериозен анализ какви мерки може да приложи страната ни за насърчаване на организирания туризъм и за привличане на повече туристи.
Независимо от спада в ранните записвания е налице ръст на нощувките за първите два месеца от началото на годината, уточни тя.
Приходите за този период от международен туризъм са 425 милиона евро, което е с 4,3% повече от миналата година. Това означава, че идват по-малко туристи, но пък нощуват повече и харчат повече, каза още Ангелкова.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.