Toyota – No.1 по продажби в света за 2013 г.
Японската Toyota Motor Corp. е No.1 автомобилна компания в света с най-много продажби през 2013 г. Това сочи анализ на глобалния автомобилен пазар на „Ройтерс”, цитиран от американската изследователска фирма със седалище в Делауер 24/7 Wall. St.
Престижното звание се отдава на Toyota заради продадените от нея през миналата година 9.98 млн. автомобила. Те са 2% повече спрямо 2012 г. Следва я американската General Motors Co. с 4% ръст на продажбите до 9.71 млн. пласирани на клиентите коли. Volkswagen е трета с 5% покачване до 9.10 млн.
Анализаторите отбелязват, че ако продължава да се движи със същото темпо, GM може да изпадне на трето място в света през 2014 г.
За Toyota това е голямо завръщане след като част от заводите й в Япония бяха сериозно засегнати от тройния катаклизъм в страната на 11 март 2011 г – земетресението от 9 по Рихтер и последвалите го цунами и радиоактивен теч в АЕЦ „Фукушима”. Освен това компанията пострада тежко и имиджово, след като изтегли милиони свои автомобили от световния пазар заради подозрения за опасни дефекти. Шефът й Акио Тойода дори бе извикан и разпитван за безопасността на колите на компанията му от американския Конгрес.
Въпреки това, Toyota остава любима марка на американците след GM и Ford, уважавана от мнозина в страната. Volkswagen от своя страна има осезателен спад на продажбите в САЩ през 2013 г.
В Европа Toyota има 0.2% спад на продажбите. Цялостните продажби на коли на европейския пазар са били 1.7% по-малко на годишна база. VW, която е най-големият европейски автомобилен производител, има спад на продажбите от 0.6%. При GM той е 4.3%.
GM и VW обаче се радват на значителен растеж в Китай – най-големият автомобилен пазар в света. Всяка от тях е продала над 3 млн. коли в Народната република. Toyota – под 1 милион.
В глобален план Toyota успя да постигне прогрес заради големия набор модели, които продава, от луксозния бранд Lexus до Prius – най-продавания хибриден автомобил в света. Само в САЩ тя предлага 23 модела автомобили.
Toyota прекъсна продължаващото с десетилетия лидерство на пазара на автомобили на GM през 2008 г., но загуби първата позиция, след като природното бедствие през 2011 г. нанесе удар по производството и наруши доставките за японските автомобилни производители. През 2012 г. Toyota си върна първата позиция от американския си конкурент.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.