Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|9 млн. лв. инвестиции планира Нестле България за 2016
9 млн. лв. инвестиции, или с 3,5 млн. лв. повече от миналата година планира Нестле България за 2016 година. От тях, най-голям дял или около 44%, ще бъдат вложени в енергийна ефективност, безопасност на труд и продукти. Други 17% ще бъдат инвестирани в иновации на продуктовото портфолио, стана ясно на специална среща при затворени врати с висшия мениджмънт на компанията и селектирани медии.
Компанията всяка година добавя не само нови продукти към портфолиото си, което към момента наброява 970 артикула, но и подобрява рецептите и формулите на вече наложени на пазара марки, като преследва дългосрочна цел съдържанието на етикетите да включва само изцяло натурални и познати съставки, поясни Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”. От стъпването на марката у нас през 1994 г. до сега, общо направените инвестиции са $ 140 млн.
Силно представяне в 8 бизнеса за миналата година носи на компанията органичен ръст от 4.8% - по-висок от този на Nestle Group, където този показател е 4.2%. Годишният оборот за 2015 е 154 млн. евро. За периода 2016-2017 година планираният ръст на бизнеса на Нестле у нас е над очаквания растеж на БВП на страната.
Продажбите на Нестле България за 2015 г. са за 300 млн. лв. и също бележат увеличение спрямо предходната с 19.1 млн. лв., а ръстът при общата печалба е с 6.1 млн. повече от 2014. 34% от приходите се генерират от износ, главно от бранда Кит Кат, тъй като в София е една от трите фабрики на Групата, които произвеждат марката за доставка в цял свят.
Всичко това отрежда на компанията позиция №1 на производител на храни и напитки у нас, споделяна с Кока- Кола. Нестле е лидер по пазарен дял в сектора с напитки, където държи малко над 66% от пазара и в сектора „Кулинарни продукти” с дял от 61%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.