Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Airbus прогнозира двойно увеличение на глобалния граждански флот през следващите 20 г.
Airbus обяви днес, че предвижда гражданският флот да нарасне двойно в глобален план през идните 20 години, като този процес ще бъде подпомогнат от икономическия и демографски растеж, най-вече в Азия, предаде Франс прес.
В годишните си прогнози, публикувани преди откриването идната седмица на авиоизложението във Фарнбъро, Великобритания, европейският самолетостроител очаква пазарът да се нуждае от 42 430 нови пътнически самолета с над 100 места и товарни самолети до 2043 г. Това е растеж с 3,9 на сто спрямо предвижданията за 2042 г., публикувани миналата година.
Така пътническите и товарни самолети в световен план ще наброяват 48 230 спрямо 24 260 в края на 2023 г. Само 5800 от самолетите, които понастоящем са в движение, все още ще летят през идните 20 години, а 18 460 самолета ще заменят тези, които междувременно са достигнали края на жизнения си цикъл.
Останалите 23 970 самолета ще отговорят на нарасналото търсене на самолетни пътувания, като целта е да достигнат 8,4 на сто на годишна основа до 2027 г. поради наваксването след пандемията и 3,6 на сто средно на годишна основа между 2027 и 2043 г..
От общо 42 430 самолета, които ще бъдат доставени между 2024 г. и 2043 г. Азиатско-тихоокеанският регион ще получи лъвския пай - 19 510, от които 9520 само за Китай, според данните на Airbus. Европа ще приеме 8050, а Северна Америка, друг зрял пазар, 7100.
"Китай и Индия, най-вече Тихоокеанския регион, в своята цялост, ще захранват растежа, измествайки центъра на тежестта на въздушния сектор към Азия", съобщи самолетостроителят в комюнике.
Вътрешният трафик в Китай бързо ще надвиши по обем този в САЩ и ще има годишен растеж от 5,1 на сто между 2027 г. и 2043 г., цифра, която ще достигне 6,9 на сто в Индия, макар и при по-малки обеми. Друг динамичен регион е Близкият изток, където саудитците ще летят средно два пъти повече в близките 20 години, отколкото сега, според Airbus, предаде БТА.
Около 80 на сто от 42 430 нови самолета ще са с един коридор от типа "Еърбъс А320нео" (Airbus A320neo) или Boeing 737 MAX и 20 на сто от широкофюзелажните самолети ( Airbus A350, Boeing 787 и 777Екс - 777X).
При товарните самолети Airbus очаква флотилията му да нарасне почти двойно до 2043 г. - 3360 спрямо 2220 в момента, като ще бъдат доставени 2470 нови самолета.
Европейският аерокосмически концерн" основава анализа си на пазара за идните 20 години на следните хипотези - среден растеж на световния брутен вътрешен продукт (БВП) с 2,6 на сто и на международната търговия с 3,1 на сто на годишна основа, но и на увеличение на средната класа с 1,7 милиарда души, което е повече от нетното увеличение на населението на планетата (+1,3 милиарда души).
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.