Apple наддава за правата за Формула 1 в САЩ след успеха на филма с Брад Пит

Apple наддава за правата за Формула 1 в САЩ след успеха на филма с Брад Пит

Apple води преговори за придобиване на американските права за излъчване на Формула 1, докато технологичният гигант опитва да се възползва от успеха на хитовия си филм „Ф1“ и навлиза все по-дълбоко в пазара излъчването на спорт на живо, пише „Файненшъл таймс“.

Производителят на iPhone ще се конкурира с ESPN на Disney - настоящия американски оператор на Формула 1, когато договорът за излъчване стане наличен следващата година, твърдят запознати източници.

Интересът идва на фона на позитивните отзиви към филма „Ф1“ с участието на Брад Пит, който се превръща в първия голям боксофис успех на компанията, откакто тя започна да създава на оригинално съдържание за стрийминг услугата си Apple TV+. Американските собственици на правата за излъчване на Формула 1 – Liberty Media, се надяват, че филмът, заедно с документалната поредица на Netflix „Drive to Survive“, са повишили стойността на правата за състезанията.

„Ф1“ е генерирал приблизително 300 милиона долара в боксофиса, което го прави най-касовият филм на Apple, като същевременно дава тласък на производството на мейнстрийм блокбъстъри от компанията след търговските разочарования с „Убийците на цветната луна“ и „Наполеон“.

Apple вече направи стъпки в стрийминга на спортни предавания на живо, като през 2022 г. сключи сделка с Мейджър Лийг Бейзбол (МЛБ) излъчване на срещи в петък вечер, както и по-широка сделка със Мейджър Лийг Сокър (МЛС) .

В момента ESPN плаща около 85 млн. долара годишно за правата за излъчване на Формула 1.

Анализатори от Citi вече са изчислили, че следващата сделка за излъчване в САЩ може да струва 121 милиона долара годишно, въпреки че това е било преди излизането на филма „Ф1“. Общите приходи от медийни права в световен мащаб са нараснали с почти 8% до около 1,1 милиарда долара през 2024 г.

Формула 1 все още не е взела решение относно бъдещите си договорености за излъчване и ESPN може все още да запази правата, според запознат източник.

САЩ са приоритетен пазар за Liberty Media, която добави Маями и Лас Вегас към състезателния си календар през последните години, допълвайки Гран При в Остин, Тексас. Cadillac, американската марка, подкрепяна от TWG Motorsports и General Motors на милиардера финансист Марк Уолтър, ще се присъедини към стартовата решетка като 11-ия отбор през 2026 г.

Аудиторията на F1 по ESPN се е удвоила от 554 000 зрители на състезание през 2018 г., годината след като Liberty Media пое Формула 1, до приблизително 1,1 милиона през 2024 г. В първите 10 събития тази година F1 е имала средно 1,3 милиона зрители, с рекордна зрителска аудитория за Австралия, Китай, Монако, Испания, Канада и Австрия.

Apple не разбива приходите за Apple TV+ и продуцентската си компания Apple Studios, като вместо това ги включва в приходите си от услуги от 100 милиарда долара годишно, които обхващат продукти като App Store, iCloud и Apple Pay.

Apple, Liberty Media и Формула 1 са отказали коментар.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ