Бъдещето сега: Lidl прави още по-смела стъпка за намаляване на пластмасата в опаковките си

Бъдещето сега: Lidl прави още по-смела стъпка за намаляване на пластмасата в опаковките си

Няма време за губене. Това е посланието в доклада на Програмата на ООН за околната среда по отношение на замърсяването с пластмаса, а фактите, които бяха изнесени в него са притеснителни. Микропластмасата, която се получава при разграждането на пластмасови продукти в околната среда, е открита от океанските дълбини до върха на Еверест. Проблемът вече е в дневния ред на правителства, международни организации, неправителствения сектор и  неформални общности. Погледите са отправени към бизнеса с очаквания за бързи решения и неотложни действия.

Затова и темата отдавна е във фокуса на Лидл България, като част от международната Schwarz Group. Групата има разработена цялостна стратегия за пластмасата - REset Plastic, която се прилага локално във всички страни, в които присъства.

Заложената първоначално цел в стратегията бе пластмасата в опаковките на продуктите собствена марка да бъде намалена с  20%  до 2025 г. Лидл България обаче постигна тази цел предсрочно. Нещо повече - компанията отчете намаляване на пластмасата в опаковките на продукти собствена марка с 27% за 2022 г. Освен това, Лидл България отчете рециклируемост при 63% от опаковките на продукти собствена марка, като използва средно 16% рециклат.

Следвайки принципа на Schwarz групата „По-малко пластмаса – затворен жизнен цикъл на суровините“, Лидл България си постави нова цел за следващите няколко години. Сега компанията пое ангажимент да намали пластмасата в опаковките на продуктите собствена марка с 30% до 2025 г. и с 35% до 2027 г.  До 2025 година другите две задачи по отношение употребата на пластмаса са 100% от опаковките на продуктите собствена марка да са максимално рециклируеми и средно 25% от тях да съдържат рециклиран материал.

Стратегията REset Plastic е един от бизнес приоритетите на ритейлъра и ключова стъпка за поемане на отговорност към околната среда. За да постигне целите ѝ компанията залага редица мерки в 5 основни направления – Reduce, Redesign, Recycle, Remove и Research. Областите покриват целия жизнен цикъл на една стока - от нейното производство до разпространяването и търговията на дребно, нейното изхвърляне и рециклиране.

Част от голямата стратегия REset Plastic е и международната инициатива на Schwarz Group „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective“. ​ Тя е насочена към грижата за природата и за втора поредна година Лидл България се включи в акцията за почистване на отпадъци от местни реки, в която участваха както доброволци, така и самите служители на компанията и техните семейства. В тазгодишното издание над 100 души се включиха и почистиха повече от 2 тона отпадъци от района на река Тополница в град Копривщица. Така служителите на Лидл България показаха своята ангажираност към проблема със замърсяването в България и дадоха пример как с проява на малко грижа от всеки човек, можем да постигнем по-чиста околна среда за нас и нашите деца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
Жива акула на повече от 5 века откриха край Гренландия
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон