Бъдещето сега: Lidl прави още по-смела стъпка за намаляване на пластмасата в опаковките си

Бъдещето сега: Lidl прави още по-смела стъпка за намаляване на пластмасата в опаковките си

Бъдещето сега: Lidl прави още по-смела стъпка за намаляване на пластмасата в опаковките си

Няма време за губене. Това е посланието в доклада на Програмата на ООН за околната среда по отношение на замърсяването с пластмаса, а фактите, които бяха изнесени в него са притеснителни. Микропластмасата, която се получава при разграждането на пластмасови продукти в околната среда, е открита от океанските дълбини до върха на Еверест. Проблемът вече е в дневния ред на правителства, международни организации, неправителствения сектор и  неформални общности. Погледите са отправени към бизнеса с очаквания за бързи решения и неотложни действия.

Затова и темата отдавна е във фокуса на Лидл България, като част от международната Schwarz Group. Групата има разработена цялостна стратегия за пластмасата - REset Plastic, която се прилага локално във всички страни, в които присъства.

Заложената първоначално цел в стратегията бе пластмасата в опаковките на продуктите собствена марка да бъде намалена с  20%  до 2025 г. Лидл България обаче постигна тази цел предсрочно. Нещо повече - компанията отчете намаляване на пластмасата в опаковките на продукти собствена марка с 27% за 2022 г. Освен това, Лидл България отчете рециклируемост при 63% от опаковките на продукти собствена марка, като използва средно 16% рециклат.

Следвайки принципа на Schwarz групата „По-малко пластмаса – затворен жизнен цикъл на суровините“, Лидл България си постави нова цел за следващите няколко години. Сега компанията пое ангажимент да намали пластмасата в опаковките на продуктите собствена марка с 30% до 2025 г. и с 35% до 2027 г.  До 2025 година другите две задачи по отношение употребата на пластмаса са 100% от опаковките на продуктите собствена марка да са максимално рециклируеми и средно 25% от тях да съдържат рециклиран материал.

Стратегията REset Plastic е един от бизнес приоритетите на ритейлъра и ключова стъпка за поемане на отговорност към околната среда. За да постигне целите ѝ компанията залага редица мерки в 5 основни направления – Reduce, Redesign, Recycle, Remove и Research. Областите покриват целия жизнен цикъл на една стока - от нейното производство до разпространяването и търговията на дребно, нейното изхвърляне и рециклиране.

Част от голямата стратегия REset Plastic е и международната инициатива на Schwarz Group „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective“. ​ Тя е насочена към грижата за природата и за втора поредна година Лидл България се включи в акцията за почистване на отпадъци от местни реки, в която участваха както доброволци, така и самите служители на компанията и техните семейства. В тазгодишното издание над 100 души се включиха и почистиха повече от 2 тона отпадъци от района на река Тополница в град Копривщица. Така служителите на Лидл България показаха своята ангажираност към проблема със замърсяването в България и дадоха пример как с проява на малко грижа от всеки човек, можем да постигнем по-чиста околна среда за нас и нашите деца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ