Boeing е на един инцидент разстояние от спиране на производството на 737

Boeing е на един инцидент разстояние от спиране на производството на 737

Един от най-влиятелните лидери в самолетната индустрия смята, че Boeing (BA.N) ще се сблъска с по-сериозна регулаторна реакция, ако се появят нови производствени проблеми, като този, за който се предполага, че е причинил скъсването на тапата на вратата на самолет 737 MAX 9 на Alaska Airlines.

Ако има още един значителен проблем, "FAA ще спре производството на (737)", заяви изпълнителният председател на Air Lease Corp Стивън Удвар-Хейзи пред репортери на конференцията Airline Economics в Дъблин днес, визирайки Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ.

Все пак той отхвърли опасенията за системен проблем, като заяви, че инцидентът се е случил само в завода в Рентън край Сиатъл, където е бил сглобен самолетът.

Разследващите проучват дали са липсвали болтове или са били неправилно монтирани, когато самолетът е бил доставен само осем седмици преди аварията на 5 януари, довела до частично заземяване. Миналата седмица FAA предприе необичайната стъпка да ограничи производството на Boeing 737 на сегашните нива.

Отговаряйки на въпроси по време на конференцията, Удвар-Хази, един от основателите на процъфтяващата индустрия за финансиране на авиационни дейности, отправи призив към Boeing да покаже някогашното си лидерство в проектирането на самолети, но не поиска промени в ръководството.

"Мисля, че бордът на Boeing и ръководството на Boeing не са обърнали достатъчно внимание на това накъде вървим, какво е следващото поколение самолет? Какво ще успее да произведе Boeing, което ще доведе до съществено подобрение на оперативната икономика в сравнение с това, което има днес. В това отношение обвинявам Boeing. Що се отнася до решаването на проблемите им, в медиите е написано достатъчно, не е нужно да коментирам това.", каза той.

Удвар-Хази припомня, че първоначално MAX е пуснат на пазара през 2011 г. като отговор на Airbus A320neo - сам по себе си предизвикан в крайна сметка от безплодния опит на Канада да навлезе на пазара.

Както MAX, така и A320neo са модернизирани самолети с по-ефективни нови двигатели, прикрепени към съществуващ корпус на самолета, като основната конструкция на 737 датира от 60-те години на миналия век.

Боинг замисля изцяло нов самолет, когато Еърбъс - който по това време не може да си позволи изграждане на пътнически самолети от ново поколение или т.нар тяснофюзелажни самолети- умишлено форсира съперника си с огромна поръчка за A320neo, твърдят запознати.

Двойката се конкурира за продажби, но от години се движи приблизително в крак една с друга в поредица от контрареакции, без да изразходва 15-те милиарда долара, необходими за разработването на едноместен самолет. И двамата признаха, че е малко вероятно да се появи нов самолет преди 2030 г.

Удвар-Хейзи има заслуга за това, че принуди Airbus да се откаже от плановете си за скромно подобрение на пазара на по-големи самолети и вместо това да разработи новия A350 в отговор на 787 на Boeing.

Но ветеранът в областта на лизинга заяви, че смущенията, предизвикани от пандемията, означават, че веригата за доставки засега не може да се справи с планираното производство на новия дизайн.

Той призова производителите на самолети да стабилизират заводите си, преди да започнат да увеличават производството, за да отговорят на нарастващото търсене.
Те, както и производителите на двигатели и доставчиците са изправени пред "огромни предизвикателства", каза той.

"Например, имаме самолет 787-10, който се надяваме да бъде доставен през май, а трябваше да бъде доставен през пролетта на 2020 г., така че той закъснява с четири години. Имаме много самолети 737 и тяснофюзелажни самолети Airbus, които закъсняват с една година, с девет месеца, с осем месеца. Това е по-скоро норма днес."

Той се усъмни в плановете на Airbus за увеличаване на основното производство на тяснофюзелажните пътнически самолети до 75 броя месечно през 2026 г. и заяви, че новият модел A321XLR, който е част от плана, ще закъснее с 16-18 месеца. Airbus отказа да коментира преди представянето на резултатите си на 15 февруари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара