Boeing е на един инцидент разстояние от спиране на производството на 737

Boeing е на един инцидент разстояние от спиране на производството на 737

Boeing е на един инцидент разстояние от спиране на производството на 737

Един от най-влиятелните лидери в самолетната индустрия смята, че Boeing (BA.N) ще се сблъска с по-сериозна регулаторна реакция, ако се появят нови производствени проблеми, като този, за който се предполага, че е причинил скъсването на тапата на вратата на самолет 737 MAX 9 на Alaska Airlines.

Ако има още един значителен проблем, "FAA ще спре производството на (737)", заяви изпълнителният председател на Air Lease Corp Стивън Удвар-Хейзи пред репортери на конференцията Airline Economics в Дъблин днес, визирайки Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ.

Все пак той отхвърли опасенията за системен проблем, като заяви, че инцидентът се е случил само в завода в Рентън край Сиатъл, където е бил сглобен самолетът.

Разследващите проучват дали са липсвали болтове или са били неправилно монтирани, когато самолетът е бил доставен само осем седмици преди аварията на 5 януари, довела до частично заземяване. Миналата седмица FAA предприе необичайната стъпка да ограничи производството на Boeing 737 на сегашните нива.

Отговаряйки на въпроси по време на конференцията, Удвар-Хази, един от основателите на процъфтяващата индустрия за финансиране на авиационни дейности, отправи призив към Boeing да покаже някогашното си лидерство в проектирането на самолети, но не поиска промени в ръководството.

"Мисля, че бордът на Boeing и ръководството на Boeing не са обърнали достатъчно внимание на това накъде вървим, какво е следващото поколение самолет? Какво ще успее да произведе Boeing, което ще доведе до съществено подобрение на оперативната икономика в сравнение с това, което има днес. В това отношение обвинявам Boeing. Що се отнася до решаването на проблемите им, в медиите е написано достатъчно, не е нужно да коментирам това.", каза той.

Удвар-Хази припомня, че първоначално MAX е пуснат на пазара през 2011 г. като отговор на Airbus A320neo - сам по себе си предизвикан в крайна сметка от безплодния опит на Канада да навлезе на пазара.

Както MAX, така и A320neo са модернизирани самолети с по-ефективни нови двигатели, прикрепени към съществуващ корпус на самолета, като основната конструкция на 737 датира от 60-те години на миналия век.

Боинг замисля изцяло нов самолет, когато Еърбъс - който по това време не може да си позволи изграждане на пътнически самолети от ново поколение или т.нар тяснофюзелажни самолети- умишлено форсира съперника си с огромна поръчка за A320neo, твърдят запознати.

Двойката се конкурира за продажби, но от години се движи приблизително в крак една с друга в поредица от контрареакции, без да изразходва 15-те милиарда долара, необходими за разработването на едноместен самолет. И двамата признаха, че е малко вероятно да се появи нов самолет преди 2030 г.

Удвар-Хейзи има заслуга за това, че принуди Airbus да се откаже от плановете си за скромно подобрение на пазара на по-големи самолети и вместо това да разработи новия A350 в отговор на 787 на Boeing.

Но ветеранът в областта на лизинга заяви, че смущенията, предизвикани от пандемията, означават, че веригата за доставки засега не може да се справи с планираното производство на новия дизайн.

Той призова производителите на самолети да стабилизират заводите си, преди да започнат да увеличават производството, за да отговорят на нарастващото търсене.
Те, както и производителите на двигатели и доставчиците са изправени пред "огромни предизвикателства", каза той.

"Например, имаме самолет 787-10, който се надяваме да бъде доставен през май, а трябваше да бъде доставен през пролетта на 2020 г., така че той закъснява с четири години. Имаме много самолети 737 и тяснофюзелажни самолети Airbus, които закъсняват с една година, с девет месеца, с осем месеца. Това е по-скоро норма днес."

Той се усъмни в плановете на Airbus за увеличаване на основното производство на тяснофюзелажните пътнически самолети до 75 броя месечно през 2026 г. и заяви, че новият модел A321XLR, който е част от плана, ще закъснее с 16-18 месеца. Airbus отказа да коментира преди представянето на резултатите си на 15 февруари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ