Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Brand Finance: Delta отново е най-ценната авиокомпания в света
Американската компания Delta повтаря още една година като най-ценната в света със стойност на марката от 7,3 милиарда долара, което е с 27% повече от 2021 г. Това става ясно от годишния доклад на консултантската фирма Brand Finance, анализиращ най-силните и най-ценните авиокомпании. Горната част на таблицата, в която също се появяват American Airlines, United, Emirates и Southwest, в този ред, остава неподвижна от последното издание на изследването, предава cincodias.elpais.com.
Водещият американски превозвач въведе различни нови функции през годината, за да запази лоялността на клиентите във времена на ниско търсене.
Новите разработки през изминалата година включват въвеждането на шест нови трансатлантически маршрута към съществуващата мрежа и нови партньорски центрове в цяла Европа - в Лондон, Париж и Амстердам, наред с други. Освен това, бизнесът на Delta инвестира в авиокомпании по целия свят като Aeromexico (стойността на марката нараства с 42% до 0,3 милиарда долара), Virgin Atlantic (стойността на марката нараства с 37% до 0,4 милиарда долара), Korean Air (стойността на марката нараства с 15% спрямо САЩ 1,3 милиарда долара) и China Eastern (стойността на марката нараства с 4% до 2,3 милиарда долара), за да изградят марката Delta, като могат да доставят подобрена свързаност при пътуване.
Авиокомпанията е изправена пред предизвикателства от въглеродните емисии и Delta предприема стъпки за справяне с тези опасения. Delta си партнира с европейската аерокосмическа марка Airbus за изследване на самолети, задвижвани с водород, за намаляване на въглеродните емисии. Преминаването от конвенционално реактивно гориво към алтернативни източници може да намали въздействието на авиационната индустрия върху околната среда.
"Пандемията на COVID-19 донесе много ограничения за пътуваният по света, което има много голямо и пряко въздействие върху стойността на марката на авиокомпаниите. Докато светът гледа към бъдещето след COVID-19, марките на авиокомпаниите, водени от Delta, започват да рулират за излитане. Стойностите на марката нараснаха тази година, но има дълъг път, за да се върнат към нивата от преди пандемията", коментира Савио Д’Суза, директор по оценка на Brand Finance.
В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance определя относителната сила на марките чрез балансирана карта от показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за собствения капитал на заинтересованите страни включва оригинални данни от пазарни проучвания от над 100 000 респонденти в повече от 35 държави и в близо 30 сектора.
Канадската авиокомпания WestJet (стойността на марката нарасна с 22% до 0,6 милиарда щатски долара) е най-силната марка на авиокомпаниите в света с индекс за сила на марката (BSI) от 84 от 100 и съответстващ рейтинг на марката AAA. Канадската авиокомпания засили идентичността на марката си в Канада с добавянето на 24 нови маршрута в цялата страна, което доведе до това канадските клиенти да почувстват повишен афинитет към марката. Марката стабилно се възстановява от въздействието на COVID-19 и сега извършва над 500 отпътувания на ден.
Испанската авиокомпания Iberia е най-бързо развиващата се авиокомпания в класацията с впечатляващия ръст от 36% в стойността на марката, незначително изпреварвайки Singapore Airlines, която увеличи стойността на марката с малко под 36% до 2 милиарда долара. Iberia постигна ръст на стойността на марката си, като се адаптира бързо към прекъсването на COVID-19, а испанската авиокомпания също така изгражда ново стратегическо партньорство с испанския производител на петрол Cepsa за декарбонизиране на въздушния транспорт и доставяне на устойчиво гориво за въздушни пътувания.
Основният превозвач на Саудитска Арабия SAUDIA (стойността на марката нараства с 13% до 0,5 милиарда долара) е най-бързо развиващата се авиокомпания в Близкия изток. Като част от Vision 2030, Саудитска Арабия планира да увеличи броя на туристите до 100 милиона и броя на религиозните посетители до 30 милиона годишно до 2030 г. SAUDIA инвестира сериозно както в своите продукти, така и в услугите, за да подобри изживяването на клиентите, които посреща в Саудитска Арабия. Като ключов фактор за постигане на амбициозните туристически цели на Кралствата като част от Vision 2030, в ход са множество инициативи, като например увеличаване на броя на маршрутите, които обслужва, и увеличаване на размера на флота на новото му най-съвременно летище Джеда Хъб .
Малайзийска мултинационална нискотарифна авиокомпания AirAsia (стойността на марката нараства с 18% до 1,4 милиарда долара) е сред първите 10 на най-силните марки на авиокомпаниите в класацията. Познатостта на марката се подсилва от разнообразните й предложения за услуги в областта на пътуванията, бизнеса, храната и финансите, извън основния й бизнес за въздушни пътувания. Марката дава приоритет на клиентското изживяване и дигиталната интеграция със своето универсално мобилно приложение за онлайн туристически агент (OTA) мобилно приложение Super App. Марката завладя 63% от вътрешния пазарен дял в Малайзия, което отразява силната й пазарна позиция в географски концентрираните пазари.
Индийските авиокомпании се възстановяват от спад в търсенето по време на няколко блокирания в Индия. IndiGo (стойността на марката нарасна с 22% до 0,7 милиарда долара) и Air India (стойността на марката нарасна с 19% до 0,3 милиарда долара) - и двете постигнаха силен растеж, въпреки че Air India остана извън топ 50 на авиокомпаниите. Марките на индийските авиокомпании в класацията са постигнали значителен растеж с 22% ръст на стойността на марката на годишна база, с допълнителен потенциал, тъй като светът гледа към бъдещето след COVID-19.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.