Британският регулатор критикува „обидното“ изобразяване на възрастни хора в рекламите

Британският регулатор критикува „обидното“ изобразяване на възрастни хора в рекламите

Телевизионнат реклама на базираната в Шотландия компания Starthmore Foods , производител на готовите ястия McIntosh of Strathmore, предлагани от повечето големи вериги супермаркети, е определена в доклад на британския регулатор за реклама като показваща „обидно“ изобразяване на възрастните хора – като ги стереотипизира като мърморещи и нетолерантни и внушава, че много от тях са самотни и изолирани.

Докладът на Агенцията за рекламни стандарти (ASA) посочва, че твърде много марки са изостанали, когато става въпрос за проблема със застаряването на потребителите в рекламата, съобщава британският Thе Guardian.

В доклада се казва, че възрастните хора смятат, че са бомбардирани с реклами за погребални услуги, домове за грижи и помощни средства за мобилност. Много възрастни хора се чувстват незабележим, защото многото реклами ги свеждат до остарели стереотипи, се казва в него.

Проучване и фокус групи, обхващащи 4000 възрастни от всички възрасти, установиха, че повече от една трета смятат, че хората над 55-годишна възраст са склонни да бъдат негативно стереотипизирани в рекламите. Почти половината казват, че рекламите, които показват възрастните хора като неспособни да разбират или използват технологии, са потенциално обидни.

Повече от една пета от анкетираните смятат, че изобразяването на стареенето като нещо, с което трябва да се „борим“, особено в рекламите за красота , има потенциал да причини вреда, като повлияе на начина, по който възрастният човек възприема себе си или как обществото може да го гледа и да се отнася към него.

На фокус групи, обхващащи различни възрасти, бяха показани 34 реклами с участието на възрастни хора, създадени от марки, включително Amazon, Cadbury, Land Rover, L'Oréal, Pure Cremation и Tesco. „Мога да си представя, че някои по-възрастни жени, гледайки реклами за красота, си мислят, че целта на жените е да изглеждат с 20 години по-млади“, каза една участничка. „Сякаш това ще ви накара да се чувствате по-щастливи. Това може да е доста вредно, защото налага идеал на по-възрастните жени. По някакъв начин налага идеята, че те трябва да се стремят да изглеждат млади“, казва дна от участничките в допитването.

Някои от анкетираните смятат, че това е положително и нетипично изобразяване на по-възрастните жени, докато други смятат, че то засилва идеята, че стареенето е негативно явление и че жените няма да изглеждат или да се чувстват добре, освен ако не се опитат да се борят с процеса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ