Елитни и луксозни марки отчитат спад в приходите заради пестеливото поведение на потребителите в Китай

Елитни и луксозни марки отчитат спад в приходите заради пестеливото поведение на потребителите в Китай

Нарастващото пестеливо потребителско поведение в Китай доведе до още едно тримесечие на слаби печалби за редица световни марки, докато местните конкуренти показаха бърз растеж, пише Bloomberg. L'Oreal публикува разочароващ тримесечен отчет, в който се казва, че Китай е причина за  голямо забавяне на приходите. Два дни по-късно базираната в Ханджоу местна компания Proya Cosmetics отчете 21% скок в продажбите и печалбите за периода юли-септември.

Стабилният спад не се ограничава само до производителите на козметика. Основният производител на луксозни стоки LVMH миналата седмица отчете най-лошото си тримесечие след пандемията поради по-слабото търсене в Китай. Дори традиционните фаворити като Nike и Uniqlo отбелязват спад в продажбите на фона на широкото пренасочване на китайските потребители към по-евтини алтернативи.

„Местните марки победиха конкуренцията. Потребителите са станали по-чувствителни към цените и търсят продукти със съотношение качество-цена на фона на слабия икономически растеж“, каза Хернан Куи, анализатор на китайския потребителски пазар в Gavekal Dragonomics.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Румънски евродепутат внесе вот на недоверие срещу Урсула фон дер Лайен
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин
Вашият AI асистент вече е търговски представител
Джеф Безос и годеницата му смениха мястото на сватбата си във Венеция, летищата очакват 90 частни самолета с гости
На днешната дата, 27 юни. Рождениците днес
Аятолах Али Хаменей: Иран удари тежък шамар на САЩ, те не спечелиха нищо от атаките си
България няма да поставя допълнителни условия за присъединяването на Северна Македония към ЕС