Google отново пръска милиони за лобиране

Google отново пръска милиони за лобиране

Политиката по лобиране за различни корпоративни интереси пред американските законодателни власти е традиционна част от големия бизнес. Обикновено в челото на компаниите, харчещи най-много, за да си осигурят благоразположението на Сената са представители на банковия сектор, тютюневата и лекарствената индустрия. Отскоро обаче още един играч може да се намеси в борбата за влияние във Вашингтон и това е Google, пише CNET.

Данни на авторитетният ежедневник New York Times разкриват, че само за първите три месеца от началото на тази година интернет гигантът е похарчил 5.03 милиона долара за лобиране. Това личи от документи, предоставени от Камарата на представителите, която е длъжна да разкрие сумите, отделени от различните компании за тази цел. Същата скорост на купуване на влияние ще придвижи Google непосредствено до върха, където са фармацевтичните колоси Pfizer и Merck, плащащи по 20 милиона долара за да си осигурят положително отношение от политическия елит на Америка.

По данни на неправителствената организация Consumer Watchdog, през 2013 г. Google е платила 14.06 милиона долара за лобиране.

За да бъдат прокарвани техните интереси във Вашингтон, през миналата година десетте топ технологични фирми са заделили 61.15 милиона долара. Това е увеличение с 15.9 процента спрямо предходния период, когато за същото са били похарчени 52.78 милиона долара.

На второ място сред компаниите, харчили най-много за лобиране е Microsoft, която е дала 10.5 милиона долара.

На трето място е Facebook като социалната мрежа е увеличила значително присъствието си във Вашингтон през последните две години. За 2013 г. компанията е броила 6.43 милиона долара.

Списъкът на технологичните компании, които са плащали най-големи суми за своите интереси са още Amazon, Apple и Cisco.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ