Христо Колев: Онлайн продажбите се увеличават при опция за изплащане на вноски

Христо Колев: Онлайн продажбите се увеличават при опция за изплащане на вноски

Христо Колев: Онлайн продажбите се увеличават при опция за изплащане на вноски

Третото издание на конференцията Digital4Ruse: Дигитални възможности за бизнеса ще се проведе на 13 април 2024 година в крайдунавския град. Сградата на „Доходно здание“ ще бъде домакин на събитието и ще събере водещи експерти с дългогодишен и доказан опит в сферата на дигиталния маркетинг, изкуствения интелект, киберсигурността и дигиталното предприемачество. Конференцията е част от серия събития в градовете: Благоевград, Бургас, София, Варна и др. 

Сред участниците е и Христо Колев, ръководител Е-търговия за България в tbi bank, който ще отговаря на въпроси свързани с инструментите за увеличаване на онлайн продажбите.

- Кои са тенденциите, които ще определят развитието на онлайн търговията през тази година?

- Те са много, но ги обединяват преди всичко скоростното развитие на технологиите и промяната в потребителските навици, повлияни от дигитализацията и социалните мрежи. Благодарение на широката употреба на изкуствения интелект потребителите получават все по-добре персонализирани предложения – откъм вид продукт или услуга, логистика, цена. Виртуалната реалност в онлайн търговията лично за мен е най-интересната иновация, защото позволява на практика да изпробваш продукта, преди да го закупиш. При самото плащане пък все по-предпочитана опция е пазаруването на вноски и онлайн търговците, които го предлагат, ще могат да увеличават продажбите си по-бързо от останалите.

- С какви други инструменти търговците могат да увеличат продажбите си?

- В основата е ефективното използване на инструменти за опознаване на потребителското поведение и нужди. Трябва да познаваш клиентите си – какво търсят, защо пазаруват от твоя магазин, какъв проблем им решаваш със своите продукти или услуги. Само така ще можеш в бъдеще да им предложиш още по-привлекателни и конкретни оферти.

Социалните мрежи продължават да са неделима част от онлайн бизнеса като инструмент за директна комуникация с клиентите.

Моят дългогодишен опит сочи, че опцията за покупка на изплащане при финализирането на поръчката много често води до увеличаване на потребителската кошница и до намаляване на броя изоставени колички. Съветът ми към онлайн търговците е да комуникират активно тази платежна опция още при първата среща на клиентите с офертата им. Така те ще знаят, че дори да не разполагат с необходимата сума на момента, ще могат да получат стоката или услугата, или пък ще си позволят допълнителни такива.

- Кои сектори от онлайн търговията очаквате да се развият най-много през 2024 г.? Ще има ли други двигатели на сектора, наред с вече познатите лидери от сферата на модата, обзавеждането и електрониката?

- Делът на онлайн продажбите в България ще се увеличава през следващите години. Това, разбира се, не е новина. Показва го и статистиката ни – за първите 3 месеца на годината делът на онлайн продажбите на банката се е увеличил с 11% спрямо същия период през 2023 г. В онлайн пространството вече се продава почти всичко. Да, най-често дрехи, обувки, обзавеждане и електроника. Всъщност, именно електроника и мебели се купуват най-често на изплащане, но през последната година се финансират все повече качествени дрехи, обувки и различни продукти, свързани с красотата и здравето. Силно се развиват онлайн продажбите на хранителни стоки, лекарства и хранителни добавки. Повишен интерес има и към търсенето на финансиране за образователни програми и курсове за личностно развитие.

- Какво трябва да знаят онлайн търговците за предстоящото приемане на еврото в България? Какво бихте ги посъветвали?

- За съжаление, не се говори достатъчно по тази тема, а тя е много важна за онлайн бизнеса. Накратко – от средата на април всички цени ще трябва да бъдат визуализирани в лева и евро, като ангажимент за това ще има всеки търговец, без значение дали продава в интернет или във физически магазин. Тези, които не спазват изискването, ще бъдат санкционирани. Съветът ми към всички търговци е отсега да вземат мерки и да предвидят промените със своите програмисти и доставчици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ