Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Kaufland: One Stop Shopping иноваторът в българския ритейл
Иван Чернев, изпълнителен директор на „Кауфланд България” и Петя Владимирова, член на УС на компанията за отстояването на лидерските позиции на пазара, инвестициите в устойчиво развитие и разгръщането на иновативната One Stop Shopping концепция
Като номер 1 ритейлър в страната, наблюдавате ли вече промени в потребителското поведение под влияние на инфлацията и как „Кауфланд” ще отговори на тази тенденция?
Иван Чернев: Независимо от предизвикателствата ние продължаваме да работим върху това да предоставяме на нашите клиенти качествени стоки на атрактивни цени, да предлагаме много и различни акции и изгодни предложения. В последните две години успешно развиваме и нашата уникална One Stop Shopping концепция, чрез която разширяваме броя на продуктите и услугите, които им предоставяме – под един покрив и на един паркинг.
Ще запазите ли модела на бизнес експанзия като двигател на растежа ви в контекста на очакваните неблагоприятни икономически перспективи?
Петя Владимирова: И в настоящата ситуация наш приоритет си остават откриването на нови обекти и модернизацията на съществуващи такива. За последната година можем да се похвалим с два нови магазина в София и с реновацията на други 11 в цялата страна. Общата ни инвестиция надвишава 120 млн. лв. и в нея са включени, както внедряване на технологични иновации, така и разширяване на продуктовия асортимент.
Това, което отличава новите и модернизираните ни филиали, е именно успешното имплементиране в тях на нашата One Stop Shopping концепция, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и постепенно превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. Към днешна дата в търговската ни мрежа имаме над 500 обекта и 120 активни наематели – вътре в магазините ни и в паркинг зоните. Само за последните две години One Stop Shopping концепцията е допълнена от 70 нови партньорства. Новооткритите обекти включват както утвърдени български брандове с нови пазарни концепции, така и нови стартъпи. Плановете ни за експанзия през 2023 г. включват разкриване на 3 нови и реновиране на още 8 магазина в цялата страна.
Петя Владимирова, член на УС на "Кауфланд България". Снимка: Личен архив
Как ще отстоявате лидерските позиции на компанията на нашия пазар в условия на нарастваща икономическа несигурност?
Иван Чернев: Лидерството се отстоява на първо място с много работа. Така че и през следващата година ще продължим да работим на пълни обороти и с пълна отдаденост на клиентите ни. Ще продължим да обогатяваме асортимента си – за последната година сме добавили над 1000 нови артикула. Ще продължим да развиваме собствените си български марки „Брей!“ и „Шеф месар“. Ще затвърдим и разширим договорното изкупуване на продукцията на българските производители – то дава сигурност и на двете страни и най-вече гаранция за качество на продукцията.
Като говорим за отстояване на лидерството, на второ място бих добавил смелостта. И през следващата година ще сме смели да внедряваме нови технологии и да тестваме нови продукти. Само преди няколко дни открихме нашия обновен магазин в столичния квартал „Малинова долина“ и в него представихме за първи път на българските клиенти микрооранжерия за подправки в супермаркет и машина за опушване на месо и риба. Това са само два от многото примери за иновативни продукти, които предлагаме на нашите клиенти. Ще продължим да работим и в тази посока през следващата година.
И на трето място във връзка с отстояване на лидерството бих поставил силния и мотивиран екип. Ще продължим да развиваме и мотивираме всичките ни над 7000 служители. Имаме редица нововъведения и в тази посока, които ще продължим да развиваме – включително дигитализация, обучения и преквалификации.
Петя Владимирова: Тук бих добавила и инвестициите ни в устойчиво развитие. През 2022 г. стартирахме редица значими процеси, насочени към по-устойчив бизнес – Kaufland България стана първата компания в ритейл сектора, която премина на изцяло 100% зелена енергия, стартирахме и с плановете си за разполагане на фотоволтаични инсталации за собствени нужди на покривите на магазините ни, като към момента имаме вече изградени 4 и работим по строителството на други 2. Изграждаме и две нови зарядни станции за електромобили в София и във Варна, които ще заработят до края на годината. Приоритетно внедряваме и енергийноефективните хладилни инсталации. Към днешна дата във всички наши филиали и в централния ни склад се използва само LED осветление. 48 от нашите магазини притежават EDGE Сертификат за „Зелена сграда“, подчертавайки още веднъж изпълнението на нашия ангажимент за ефективно използване на ресурсите.
Какво е златното сечение между иновации и лидерство в компания като вашата?
Иван Чернев: Иновациите са двигателят, който запазва и утвърждава лидерската ни позиция през всички тези години. Ние сме единственият ритейлър в България, който държи да сертифицира качеството на отделни ключови процеси в работата си и чрез това да гарантираме качеството, което предлагаме на клиентите си. Два конкретни примера в тази посока са сертификатите за качество TÜV, които получихме през 2022 г. – единият е за витрината ни за самообслужване в столичния квартал „Банишора“, а вторият – за работата в Логистичния ни център в с. Стряма. За клиентите това означава гаранция за качеството на продуктите, които им предлагаме в магазините си.
Нина Панова. Текстът е публикуван в осмото специално издание на Мениджър „Първите в бизнеса“
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.