Контейнери задръстват пристанищата в Средиземо море заради блокирания трафик

Контейнери задръстват пристанищата в Средиземо море заради блокирания трафик

Пренасочването на търговските кораби по дългия маршрут около нос Добра надежда поради атаките на хутите в Червено море препълни складовете в средиземноморските пристанища, което представлява нова заплаха за веригите за доставки. Това съобщава в. Financial Times, позовавайки се на оператори, които са били принудени да преминат към нови условия за претоварване на стоки между пристанища в Азия и Европа.

Датската транспортна и логистична компания Maersk предупреди клиентите, че „гъстотата на площадките“на пристанището в Барселона се е увеличила значително и това се отразява на обработката на товарите. Същата ситуация се наблюдава, по нейни данни, в пристанищата на Алхесирас и мароканския Танжер. Мениджърът на контейнерен терминал в Алхесирас Алонсо Луке каза, че зоната му е „значително пълна“ и сериозното задръстване е избегнато само чрез ограничаване на пристигане на нови количества. „Нашите възможности са много ограничени“, добави той.

След като обиколят нос Добра надежда, повечето контейнерни кораби по маршрутите Азия-Европа се разтоварват в пристанища в Западното Средиземноморие. Оттам товарите се транспортират на много по-къси разстояния до други южноевропейски терминали с ферибот.

Според Даниел Ричардс, директор на базираната в Лондон морска консултантска компания MSI, прекъсванията на доставките са настъпили, тъй като логистично жизненоважни пристанища се борят да се справят с нарастването на „трансбордирането на товари“. Това принуждава компаниите да се запасяват с повече инвентар, увеличавайки разходите и намалявайки ефективността.

Големите пристанища на страните от Европейския съюз са се превърнали в огромни „паркинги“ поради ръста на вноса, включително китайски електрически превозни средства, и спада в търсенето на автомобили като цяло, съобщава изданието.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ