Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Netflix загуби почти милион абонати
Netflix са загубили почти 1 милион абонати в последните месеци на фона на засилена конкуренция и растяща инфлация, която свива бюджетите на домакинствата, съобщават от Асошиейтед Прес. Това вероятно ще ускори усилията на услугата за видео стрийминг да пусне по-евтин абонаментен план, който обаче ще включва и излъчване на реклами.
Загубата през периода април-юни на 970 000 акаунта, обявена във вторник като част от отчета за печалбите на Netflix за второто тримесечие, е най-голямата тримесечна загуба на абонати в 25-годишната история на компанията. Все пак тя е доста под априлската прогноза на ръководството на Netflix, предвиждаща загубата на 2 милиона абонати през второто тримесечие. Отливът под прогнозирания вероятно се дължи на новия сезон на "Stranger Things"- научно фантастичната хорър поредица, която дебютира през 2016 година. След пускането на четвъртия сезон на сериала в края на май, от Netflix обявиха, че зрителите са гледали общо 1,3 милиарди часа през следващите четири седмици – повече от всяка друга англоезична поредица в историята на услугата.
По-малката от очакваното загуба на абонати, съчетана с перспектива за връщане към растеж през периода юли-септември, помогна за покачването на сриналите се акции на Netflix със 7%.
Съоснователят и изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс не се опита да омекоти нещата по време на конферентен разговор във вторник относно резултатите.
„Трудно е да загубиш милион абонати и да го наречеш успех,“ призна той.
Въпреки спадовете Netflix все пак спечели 1,4 милиарда долара, или 3,20 долара на акция през тримесечието, което е увеличение от 6% спрямо същия период на миналата година. Приходите са нараснали с 9% спрямо същото време на миналата година до близо 8 милиарда долара.
Netflix приключи юни с 220,7 милиона абонати по целия свят - много повече от всеки от новите си конкуренти като Walt Disney Co. и Apple. И като обнадеждаващ знак, ръководството на Netflix прогнозира, че услугата ще добави около 1 милион абонати през периода юли-септември, сигнализирайки, че най-лошото от спада може да е приключило.
Въпреки че загубите на абонати на Netflix през пролетта не бяха толкова големи, колкото се опасяваха инвеститорите и ръководството, спадът послужи като напомняне за предизвикателствата, пред които сега е изправена компанията от Лос Гатос, Калифорния, след десетилетие на необуздан растеж.
Цената на акциите на Netflix са се сринали с близо 70% досега тази година, заличавайки около 180 милиарда долара богатство на акционерите. Оттогава други услуги за стрийминг на видео са направили големи крачки в привличането на зрители, като Apple печели отличия за своята наградена гама от телевизионни сериали и филми, докато семейните заглавия на Disney продължават да набират популярност.
В същото време Netflix повишава цените си, за да помогне да плати за собственото си оригинално програмиране, точно когато най-високите темпове на инфлация от 40 години накараха потребителите да ограничат разходите си.
„Netflix все още е лидер в стрийминга на видео, но освен ако не намери повече франчайзи, които да резонират широко, в крайна сметка ще се бори да остане пред конкурентите, които гонят короната,“ казва анализаторът на „Инсайдър Интелиджънс“ Рос Бенес.
Усещайки потенциални проблеми, Netflix започна да се разклонява миналата година, като добави безплатни видео игри към своята услуга за стрийминг. Но това очевидно не беше достатъчно, за да стимулира растежа на абонатите, което предизвика съобщението на компанията през април, че ще спре необузданото споделяне на абонатни пароли и ще предприеме още една стъпка, която някога презираше, като предложи по-евтино ниво на своята услуга, което ще включва рекламни паузи. Без да изпадат в допълнителни подробности от ръководството на Netflix съобщиха, че както поддържаният от реклами план, така и рестрикциите срещу споделянето на пароли ще започнат в началото на следващата година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.